تماس با ما

معرفی وکیل ملکی

معرفی وکیل ملکی

معرفی وکیل ملکی : معني لغوی وكالت، تفويض و واگذار نمودن است و در اصطلاح حقوقی، وكالت عقدی است كه به موجب آن يكي از طرفين ، طرف ديگر را برای انجام امری نايب خود مي نمايد. وکالت یکی از عقود بسیار رایج میباشد، که امروزه در صحنه‌های اجتماعی و اقتصادی و بانک‌ها استفادۀ زیادی می‌شود. در ادامه ی مطلب قصد داریم به انواع وکالت و توضیحات مربوط به آن بپردازیم.

وکیل ملکی:

یک وکیل ملکی با تجربه و علم کافی در انجام قرارداد ها از ضرر و زیان های احتمالی جلوگیری می کند.برای مطالعه بیشار به لینک زیر مراجعه کنید.

وکیل متخصص ملکی در معاملات املاک

در صورت نیاز به مشاوره در پرونده های حقوقی و کیفری با وکیل متخصص امور مربوطه با ما در تماس باشید و از مشاوره آنلاین بعد از معرفی وکیل ملکی بهره مند شوید:

021-28425688 و 09121575588

انواع وکلا

وکیل انتخابی:

 وکیل انتخابی را می توان جزو رایج ترین مدل های وکالت دانست. هنگامی که فردی وکیل خود را شخصا انتخاب می کند و بین خود و وکیل املاک یک قرارداد تنظیم می نماید در واقع یک وکیل ملکی انتخابی را برای خویش اتخاذ نموده است.

وکیل معاضدتی:

برطبق قوانین جمهوری اسلامی تمامی افراد باید در مراجع قضایی برای خود وکیل ملکی داشته باشند اما عده ای هستند که توانایی مالی را برای گرفتن وکیل ندارند. در چنین شرایطی دادگاه برای او به صورت کاملا رایگان یک وکیل ملک در نظر می گیرد. عنوان چنین وکیلی معاضدتی می باشد.

وکیل اتفاقی:

 وکیل اتفاقی  یکی دیگر از مدل های وکالت است. عنوان وکیل اتفاقی به افرادی اطلاق می شود که شغل اصلی آن ها وکالت نیست. در واقع برخی از افراد در رشته حقوق تحصیل کرده اند ولی شغل آن ها وکالت نیست.به صورت کاملا اتفاقی در مسیر حل مشکلات و رسیدگی به پرونده خویشاوندان خود در مراجع قضایی قرار می گیرند. در واقع این افراد بدون وارد شدن به مراحل کارآموزی و آزمون کانون وکلا در یک مورد خاص پروانه وکالت اخذ نموده اند و او با سپری نمودن روند قانونی و پرداخت هزینه ها می تواند چنین وکالتی را بپذیرد و از این طریق از حقوق خویشاوندانش دفاع کند، به چنین وکیلی وکیل ملک اتفاقی می گویند.

 

وکیل تسخیری:

 وکیل تسخیری در دعاوی کیفری نقش ایفا می کند، به این صورت که در موارد محاکماتی و دادرسی متهم به دلیل عدم بضاعت مالی و یا هر دلیلی از اخذ وکیل املاک امتناع می کند. در واقع زمانی که هیچ وکیلی برای دفاع از حقوق متهم به پرونده وارد نشده است. دادگاه از میان وکلای دادگستری وکیلی را به صورت رایگان در اختیار متهم قرار می دهد. به وکیلی که این چنین وارد یک پرونده می شود وکیل تسخیری

می گویند.

وکیل سازمانی:

 براساس قانون حمایت قضایی از کارمندان نیروهای مسلح و دولتی، در صورتی که این کارمندان دولتی از جمله لشگری و کشوری در کارهای خدمتی با مشکلات حقوقی و قضایی مواجه شوند، سازمان محل خدمت او موظف است متخصصان حقوقی خود را به عنوان وکیل برای دفاع از کارمندانی که با مشکل رو به رو شده اند اختیار کند. به چنین وکلایی که در مراجعه قضایی از حقوق کارکنان دولتی دفاع می کنند، وکیل سازمانی می گویند.

وکیل کارآموز:

افراد تحصیل کرده در رشته های حقوق پس از قبولی در آزمون های ورودی دشوار کانون وکلای دادگستری می بایست مدتی را پیش وکیل با تجربه ملک به عنوان کارآموز سپری نمایند. این افراد می توانند در همان مدت کارآموزی زیر نظر سرپرستان خود، وکالت پرونده های سبک را بر عهده بگیرند. به وکلایی که در دوره ی کارآموزی به وکالت می پردازند، معرفی وکیل ملکی کارآموز و یا کارآموز وکالت گفته می شود.

وکیل قوه قضائیه:

یکی از مهم ترین انواع وکلا  وکلای قوه ی قضائیه هستند. به تمامی افرادی که در رابطه با اجرای قانون پنج ساله سوم توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور از مرکز امور کارشناسان قوه قضائیه و مشاورین حقوقی پروانه وکالت اخذ کرده اند وکیل قوه قضائیه می گویند.

وکیل ایثارگران (وکیل حمایتی):

 هنگامی که  افراد ایثارگر و افراد عضو کانون بسیج در موضوعات حقوقی و قضائی با مشکلاتی رو به رو می شوند، وکلای قضائی که در اجرای قانون حمایت قضایی و یا قانون سپاه از دفتر حمایت قضایی پروانه دریافت نموده اند، به عنوان وکیل ایثارگران و بسیجیان در مراجع قضایی حاضر شده و خود را با نام وکیل حمایتی معرفی می کنند.

HAJILOU MOHAMMAD

نظرات بسته شده است.

تماس باما