تماس با ما

وکیل رایگان قوه قضائیه

وکیل رایگان قوه قضائیه

وکیل رایگان قوه قضائیه که تحت عنوان وکیل معاضدتی نیز شناخته می شود همانگونه که از نامش مشخص است وکیلی می باشد که بدون دریافت حق الوکاله از موکل به او در زمینه حقوقی و قضایی مشاوره می دهد. وکلایی که به طور معمول در موسسات حقوقی مشغول به فعالیت هستند با دریافت حق الزحمه به امورات پرونده موکل خود رسیدگی می نمایند، البته گاهی ممکن است که مشاوره های رایگان تلفنی جزو خدمات یک موسسه حقوقی باشد ولی طبیعتا اینگونه مشاوره ها برای مشکلات و پرونده های کوچک و جزئی مناسب می باشد و برای مشکلات گسترده و پیچیده، یک مشاوره رایگان تلفنی چند دقیقه ای با وکیل املاک نمی تواند موثر واقع شود و گره از کار پرونده بگشاید. تعیین وکیل املاک معاضدتی جزو آن دسته از تدابیری است که در قانون برای افراد کم ‌درآمد اندیشیده شده تا آن ها  در احقاق حقوق خود دچار مشکل نشوند. از آنجایی که مشکلات حقوقی همواره گستردگی و پیچیدگی های زیادی دارند لزوم بهره بردن از خدمات وکیل املاک تهران به وضوح احساس می شود.

آیا وکیل رایگان قوه قضائیه معتبر است

خیلی از افراد تصور می کنند که وکیل رایگان قوه قضائیه به دلیل آنکه حق الوکاله ای دریافت نمی نماید، در پیشبرد پرونده و حل مشکلات حقوقی خیلی موثرعمل نمی کند. در پاسخ به اینگونه افراد باید گفت که این تصور کاملا غلط است و وکلای رایگان قوه قضائیه مانند وکلای موسسات حقوقی که حق الوکاله دریافت می نمایند خود را در قبال موکل خود مسئول می دانند و تمام تلاش خود را در پیشبرد سریع پرونده و حل مشکلات می نمایند. علاوه بر آن لازم است که گفته شود تمامی وکلای رایگان معاضدتی از بین وکلای رسمی دادگستری که دارای پروانه وکالت معتبر هستند تعیین می شوند.

بر اساس ماده 46 آیین‌ نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، ارجاع پرونده معاضدت ی به کارآموزان وکالت ممنوع است. همچنین آن دسته از وکلایی که پروانه وکالت آن‌ها در حالت تعلیق است و یا باطل شده است نیز حق انجام پرونده های معاضدتی را ندارند.  به طور کلی باید گفت که وکلای رایگانی که موسسه معاضدت کانون وکلا برای پرونده های حقوقی انتخاب می کند همگی از اعتبار لازم برخوردار هستند.

چگونگی اخذ وکیل رایگان

یکی از وظایف مهم کانون وکیل املاک معاضدتی قضایی این است که به ‌وسیله‌ ی وکلای عضو کانون انجام می ‌گیرد. فردی که از توانایی و بضاعت مالی برای پرداخت هزینه‌ ی دادرسی و حق‌الوکاله برای احقاق حق خود برخوردار نمی باشد، حق داشتن وکیل املاک تهران معاضدتی را دارد. درخصوص استفاده از وکیل،   وظیفه‌ ی تشخیص به عهده‌ ی شعبه‌ ی معاضدت قضایی کانون وکلا گذاشته شده است. کسانی که قدرت پرداخت هزینه های مربوط به حق‌الوکاله را ندارند، می ‌توانند از کانون وکلا یا هیأت اجرایی یا از رؤسای حوزه‌های قضایی تقاضای معاضدت نمایند، مشروط بر اینکه دعوی راجع به شخص تقاضا کننده باشد،    می‌ توان تقاضای معاضدت نمود. تقاضای معاضدت به دبیرخانه‌ ی موسسه ی معاضدتی قضایی یا همان کانون وکلا داده می‌ شود.

آن دسته از افرادی که که دور از موسسه ی معاضدتی قضایی هستند، می ‌توانند به ‌وسیله‌ ی دفتر کل دادگستری اقامت خود را تقاضا نمایند. در این صورت دفتر کل دادگستری موظف می باشد که تقاضانامه را به همراه تمامی مستندات و مدارک لازم، در اسرع وقت به دبیرخانه‌ ی معاضدت قضایی ارسال نماید.  درصورتی که موسسه ی معاضدت قضایی لازم بداند که توضیحاتی از تقاضاکننده بخواهد، او را به‌ وسیله‌ ی نامه  و یا اخطار، احضار می نماید ولی هرگاه اقامتگاه متقاضی خارج از محل معاضدت قضایی باشد، تحقیقات به ‌وسیله‌ ی یکی از وکلا یا دفتر کل دادگستری محل یا دفتر دادسرای محل اقامت تقاضا کننده به عمل می ‌آید.

HAJILOU MOHAMMAD

‫2 نظر

  • احمد گفت:

    با سلام
    اجراییه صادر شده به طور غیابی بوده و مدت ان 6 سال میگذرد ایا اعتبار دارد یا خیر و
    میتوان حکم توقیف خودرو و حساب بانکی گرفت یا خیر
    ایا اجراییه دوباره باید گرفته شود
    با ادب و احترام

  • HAJILOU MOHAMMAD گفت:

    باتوجه به سپری شدن 6 سال از صدور اجراییه اول باید در خواست مجدد برای صدور اجرا نموده و پس از آن عملیات اجرائی را پیگیری نمایید.

  • نظرات بسته شده است.

    تماس باما