تماس با ما

وکیل تخصصی ملک

وکیل تخصصی ملک

آشنایی با وظایف وکیل تخصصی ملک

وکیل تخصصی ملک وکیل پایه یک دادگستری است که در حوزه قوانین و مقررات مربوط به تملک اموال فعالیت می کند و همیشه نیم نگاهی به قانون مدنی و قانون ثبت اسناد و املاک دارد. معمولا برای مشورت در زمینه هایی مانند زمین، آپارتمان، املاک مشاعی و سایر موارد مطرح شده در رابطه با املاک می توان به این افراد مراجعه کرد و مشاوره ها و راهنمایی های خوبی از آنها دریافت کرد. یک وکیل ملک با تجربه و حرفه ای در صورتی که حق موکلش ضایع شده باشد از تمام توان خود استفاده می کند تا این حقوق از بین رفته را باز گرداند. وکلای ملکی، مردم را مطابق با قانون مدنی راهنمایی می کنند و بدین ترتیب سعی می کنند تا در مسیر پیشرفت پرونده از بروز مشکلات جلوگیری کنند. از دیگر وظایفی که وکلا بر عهده دارند میانجی گری و واسطه گری در اموری مانند اجاره املاک، سرقفلی، حق کسب و پیشه و غیره است.

وکیل ملکی در تهران وکیل پایه یک دادگستری

وکیل ملکی در تهران وکیل پایه یک دادگستری


برای استفاده از مشاوره تلفنی و یا رزرو مشاوره حضوری

با دفتر حقوقی محمد حاجیلو وکیل پایه یک دادگستری

تماس بگیرید:09121275588 و 28425688-021


مطالعه بیشتر در مورد وکیل ملکی

معاملات املاک ورثه ای

تطبیق سند املاک در معاملات

مهم ترین ویژگی های یک وکیل ملک حرفه ای

یک وکیل باید اول از مهم بسیار مجرب و با تجربه ظاهر شود. معمولا تمام کسانی که به عنوان یک وکیل در حال فعالیت هستند می توانند وکالت کلیه پرونده هایی که در دادگاه ها مطرح می شوند را قبول کنند. اما کسی که در زمینه ملک و ملاک وارد شده و وکالت این پرونده ها را قبول می کند باید تجربه و مهارت زیادی در حل و فصل کردن این نوع پرونده ها داشته باشد. داشتن تجربه می تواند روند پیشرفت یک پرونده را سرعت ببخشد و شرایط را برای حل کردن موضوع به خوبی فراهم کند..

از دیگر مشخصه های یک وکیل تخصصی ملک، مسلط بودن وی به کلیه قوانین و مقرراتی است که در زمینه ملک و املاک مطرح می شود. گاهی اوقات ممکن است برخی قوانین دچار تغییرات و تحولاتی نیز شوند، بنابراین لازم است که یک وکیل ملک حرفه ای از تمامی این تغییرات اطلاع داشته باشد تا بتواند در زمان مناسب از آنها استفاده کند و پرونده ای که به او محول شده است را به راحتی حل و فصل نماید. یک وکیل ملک حرفه ای باید به قوانین املاک و اراضی، دیوان عدالت اداری، نظریات حقوقی قوه قضاییه و غیره تسلط کافی داشته باشد.

مهم ترین وظایف وکیل ملک

از جمله مهم ترین وظایفی که وی بر عهده دارد، تنظیم سند رسمی، دعوای خلع ید، تصرف عدوانی، تقسیم مال، تفکیک املاک مشاع، تخلیه و غیره است. یکی از بیشترین پرونده هایی که در دادگاه مشاهده می شود پرونده هایی هستند که موضوع آنها تنظیم سند است. آخرین مرحله از خرید و فروش یک ملک و معامله آن، انتقال سند از فروشنده به خریدار است. گاهی اوقات بنا به دلائل مختلف فروشنده از این امر سر باز می زند و مشکلاتی را ایجاد می کند. در این شرایط وکیل ملک وارد عمل شده، از حقوق موکل خود دفاع می کند و با مراجعه به مراجع قضایی فروشنده را ملزم می کند که انتقال سند را انجام دهد.

مورد دیگری که آن هم رواج زیادی دارد، تصرف عدوانی است. در تصرف عدوانی باید دقت داشته باشید که از چه طریقی پرونده خود را پیگیری کنید. معمولا تصرف عدوانی هم از طریق کیفری و هم از طریق حقوقی قابل پیگیری است و شما به عنوان کسی که پرونده تصرف عدوانی را تشکیل داده اید در انتخاب یکی از این روش ها اختیار کامل دارید. وکیل ملک اما باید توجه داشته باشید در صورتی که پرونده به صورت حقوقی دنبال شود امکان آنکه به روش کیفری نیز مطرح شود وجود نخواهد داشت. اما اگر به صورت کیفری یک پرونده را پیگیری کنید می توانید به صورت حقوقی نیز آن را مطرح نمایید.

دفتر حقوقی محمد حاجیلو وکیل پایه یک دادگستری آماده ارائه خدمات د ر زمینه های کیفری و حقوقی اعم از ملکی - تجاری - ورشکستگی - خانواده - انحصار وراثت و ... می باشد.تماس بگیرید:
09121275588 و 
28425688-021

در صورت تمایل می‌توانید سوالات خود را به جهت پاسخگویی توسط وکیل پایه یک دادگستری متخصص در امور ملکی ( وکیل ملکی ) به ثبت برسانید.

پرسش و پاسخ

HAJILOU MOHAMMAD

نظرات بسته شده است.

تماس باما