تماس با ما

هزینه وکیل دعاوی ملکی

هزینه وکیل دعاوی ملکی

هزینه دریافتی وکیل دعاوی ملکی

هزینه وکیل دعاوی ملکی به صورت درصدی بیان می شود و معمولا بین 5 تا 10 درصد است. البته هزینه ای که به وکلا پرداخت می شود با توجه به سختی و آسانی پرونده مذکور بستگی دارد. هر چه یک پرونده سختی و پیچیدگی های بیشتری داشته هزینه ای که وکیل دریافت می کند به همان نسبت متغیر خواهد بود.

موضوع خرید و فروش ملک در کشور ما بسیار حساس است و اگر شما در این زمینه اطلاعات کافی نداشته باشید بدون شک زمینه را برای آنکه از شما کلاهبرداری کنند فراهم خواهید کرد. با وجود این هنوز هم افرادی هستند که به استفاده از وکلا و دانش آنها در این زمینه اعتقادی نداشته و حتی در معامله های کلان نیز از حضور وکلای با تجربه استفاده نمی کنند. اغلب مردم ما نمی دانند که مشاورین املاک و کسانی که در بنگاه های معامله ملک کار می کنند حقوقدان نبوده و بدون شک از تمام مواد قانونی مربوط به ملک اطلاع ندارند. همین بی اطلاعی گاهی ممکن است باعث ایجاد ضرر و زیان شود. جالب است بدانید که در اغلب کشورهای پیشرفته قراردادهای رسمی، به دست وکلا نوشته می شود و اگر نوشتن این قرارداد عواقبی داشته باشد، وکیل دعاوی ملکی مورد نظر عواقب آن را قبول می کند. متاسفانه در کشور ما چنین چیزی وجود ندارد و بی اطلاعی افراد باعث شده که پرونده های زیادی در دادگاه ها و مراجع قضایی مشاهده شود.

عوامل موثر بر هزینه وکیل دعاوی ملکی

هر چه یک وکیل دعاوی ملکی با تجربه تر باشد هزینه وکیل دعاوی ملکی نیز بیشتر خواهد بود. اما داشتن چه ویژگی هایی باعث می شود که ما به یک وکیل دعاوی ملکی صفت خوب بودن را اطلاق کنیم.

  • یکی ازخصوصیاتی که یک وکیل خوب باید داشته باشد، بررسی کامل پرونده است. وکلای حرفه ای قبل از آنکه در جلسه رسیدگی به پرونده شان حضور  پیدا کنند سعی می کنند اطلاعات کاملی را در مورد پرونده به دست آورند و مدارکی که می تواند به حل آن کمک کند را پیدا کرده و به بقیه اسناد موجود الصاق کنند.
  • خصوصیت دیگری که یک وکیل باید در برابر موکل خود داشته باشد احساس مسئولیت است. اصولا وکلایی که مساله و مشکل شما را مساله و مشکل خود می پندارند به بهترین شکل ممکن قادر خواهند بود به شما کمک کنند. سعی کنید اگر در زمینه ملک و املاک به مشکلی برخورد کردید به وکلایی این چنینی مراجعه کنید. بدون این شک آنها برای حل موضوع پرونده تمام تلاش خود را به کار می گیرند و از هیچ کوششی فرو گذار نخواهند کرد.
  • داشتن تجربه در رابطه با موضوع پرونده نیز از دیگر ویژگی هایی است که یک وکیل حرفه ای باید حتما از آن برخوردار باشد. گاهی اوقات برخی پرونده پیچیدگی های زیادی داشته و حل پیچیدگی ها و گره های موجود را تنها می توان با کمک تجربه حل کرد. بنابراین در حوزه دعواهای ملکی به وکلایی مراجعه کنید که تجربه زیادی در رابطه با موضوع پرونده دارند.

علت مراجعه به وکیل ملکی

علیرغم اینکه هزینه وکیل دعاوی ملکی بالاست اما گاهی اوقات حتما باید به وکیلی که در زمینه ملک و املاک کار می کند مراجعه کنیم. یکی از جاهایی که مراجعه به وکیل دعاوی ملکی را واجب می کند، زمانی است که پای سود و ضرر اشخاص مطرح باشد. در این مواقع حتما باید به یک وکیل با تجربه مراجعه کرد. به این موضوع توجه داشته باشید که نحوه طرح دعوا اهمیت زیادی دارد و می تواند بر روی مدت زمان به نتیجه رسیدن آن تاثیر زیادی داشته باشد. اگر به صورت ناخواسته گرفتار یکی از انواع دعاوی مکی شده اید بهتر است طرح دعوا توسط فردی صورت گیرد که در این حوزه تجربه و تخصص کافی دارد.

HAJILOU MOHAMMAD

نظرات بسته شده است.

تماس باما