تماس با ما

دعاوی ملکی و قراردادها

دعاوی ملکی و قراردادها

شایع ترین دعاوی ملکی و قراردادها

دعاوی ملکی و قراردادها به دعاوی گفته می شود که در آن موضوع دعوا یک ملک مانند آپارتمان ها، مغازه، باغ، خانه و غیره است. این نوع دعاوی ملکی باید در دادگاهی که ملک در آن واقع شده است بررسی شوند و هزینه ای که دادرسی این امور در پی دارد بر اساس قیمت منطقه ای اعلام شده و قیمت واقعی و یا قیمت معامله ملک هیچ تاثیری بر روی تعیین این هزینه ندارد. برخی از پرونده هایی که موضوع اصلی آنها ملک است در کشور ما رواج بیشتری دارد، ما نیز در ادامه قصد داریم برخی از دعواهای شایع که بر سر ملک به وقوع می پیوندند را به شما معرفی کنیم و توضیح مختصری در رابطه با آنها ارائه دهیم.

الزام به تنظیم سند رسمی

یکی از دعاوی ملکی و قراردادها، الزام به تنظیم سند رسمی است. در کشور ایران وقتی دو نفر تصمیم می گیرند ملکی را معامله کنند، بر سر خرید ملک توافقاتی انجام می شود و در نهایت نیز سند صادر می گردد. اما گاهی اوقات ممکن است فروشنده از به نام زدن سند خودداری کند. فرض کنید ملکی را خریداری کرده اید و پول ملک را به فروشنده پرداخته اید و یک روز را برای آنکه فروشنده سند را به شما منتقل کند تعیین کرده اید. اگر د راین تاریخ فروشنده در دفترخانه حضور پیدا نکند شما می توانید از دعوای الزام به سند رسمی استفاده کرده و مشکل به وجود آمده را از طریق قانون حل کنید.

برای آنکه بتوانید به نتیجه ای که مد نظرتان است برسید، توصیه می کنیم به یک وکیل دعاوی ملکی با تجربه در این زمینه مراجعه کنید تا او بتواند با مواد قانونی فروشنده را ملزم به امضای سند کند و در صورتی که خسارتی به شما وارد شده است، آن را نیز پرداخت کند.

دعوای خلع ید

یکی دیگر از پرونده هایی که آن هم در دادگاه ها زیاد مشاهده می شود، دعوای خلع ید است. این دعوا زمانی اتفاق می افتد که یک ملک توسط فرد یا افرادی به صورت عمد یا غیر عمد مورد تصرف واقع شده باشد. دعاوی ملکی در این صورت اگر مالک بخواهد ملکش را از متصرفان پس بگیرد باید دعوای خلع ید را مطرح کند.

سعی کنید برای حل این موضوع نیز به وکلایی مراجعه کنید که در این زمینه تجربه و تبحر کافی دارند و می توانند با توجه به قانون و بدون دردسر ها و پیچیدگی های خاصی، موضوع پرونده را حل کنند. وکیل دعاوی ملکی برای آنکه توانید در پرونده خلع ید موفق عمل کند و حق موکل خود را باز پس گیرد باید شواهد و مدارکی را جمع آوری کرده و در اختیار دادگاه و قاضی قرار دهد.

دعوای تخلیه ید

دعوای تخلیه ید نیز یکی از انواع دعاوی ملکی و قراردادها است و اگر صاحب خانه و یا مستاجر بوده باشید احتمالا با این عبارت آشنایی دارید. وقتی یک اجاره نامه تنظیم می شود در آن مواردی مانند میزان اجاره، زمان پرداخت اجاره و نحوه پرداخت آن نیز به خوبی قید می شود.

از دیگر نکات مهمی که در اجاره نامه ذکر می شود، مدت زمان اجاره است که این مساله می تواند خود یکی از دلایل ایجاد دعوای تخلیه ید شود، اما چگونه؟ اگر فردی ملکی را اجاره کرده باشد و بعد از پایان یافتن مدت اجاره حاضر نباشد، وکیل دعاوی ملکی ملک مورد نظر را تخلیه کند، مالک ملک می تواند از دعوای تخلیه ید استفاده کند و وی را مجبور به تخلیه کند. در این مواقع نیز سعی کنید با یک وکیل دعاوی ملکی مجرب صحبت کنید تا وی با استفاده از قوانین مدنی حکم تخلیه ید را برای مستاجر خاطی بگیرد.

HAJILOU MOHAMMAD

نظرات بسته شده است.

تماس باما