تماس با ما

ارزیابی خسارات قراردادی در نقض تعهد قراردادی

ارزیابی خسارات قراردادی

در قراردادها، بین اشخاص تعهداتی وجود دارد که اصولا برای انجام هر یک از تعهدات زمان مشخصی در نظر می گیرند. در برخی از موارد، اشخاص از انجام تعهد خود استنکاف می نمایند. همین امر موجب وارد شدن خسارت به طرف دیگر می گردد. از این رو ارزیابی خسارات قراردادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهترین وکیل در تهران اذعان می دارد که با نگاهی در بعضی قرارداد ها می بینیم که خسارتی برای عدم انجام تعهد پیش بینی نگردیده است. در این صورت ناقض قرارداد در مسئولیت قراردادی، مکلف است زیان دیده را در وضعی قرار دهد که اگر قرار داد اجرا می شد، در آن موقعیت قرار می گرفت. در صورت عدم انجام این تکلیف، وی مکلف به جبران خسارت وارده به طرف مقابل بعد از ارزیابی خسارات قراردادی می باشد. این خسارت متفاوت از مطالبه اجرت المثل ایام تصرف است.

ارزیابی خسارات قراردادی

در صورت تخلف از قرارداد و جمع ارکان و شرایط مسوولیت قراردادی, نوبت به جبران خسارات ناشی از آن می رسد. این کار مستلزم ارزیابی خسارات قراردادی است. هدف از اعمال قواعد و شیوه های جبرانی, تامین منافع مشروع و مورد انتظار زیان دیده از اجرای قرارداد است.

ماده 75 کنوانسیون با تبعیت از همین هدف, شیوه ارزیابی خسارت را بر مبنای انجام معامله مجدد و جایگزین معامله اولیه نقض شده مقرر می نماید. زیاندیده از نقض, حسب مورد فروشنده یا خریدار, می تواند تفاوت قیمت معامله فسخ شده اولیه و فروش یا خرید جایگزین را به عنوان خسارت قراردادی وارد به خود دریافت نماید. در صورت عدم تحقق معامله جایگزین یا عدم تحقق آن به شیوه و ظرف زمان متعارف, تفاوت قیمت کالا در معامله اولیه و قیمت رایج همان کالا در زمان فسخ قرارداد یا قبض کالا, به موجب ماده 76 ملاک ارزیابی خسارت قرار خواهد گرفت.

ارزیابی خسارات قراردادی در نقض تعهد قرارداد

ارزیابی خسارات قراردادی امری حقوقی است. به عنوان مثال این مورد می تواند در مورد املاک برای شما اتفاق بافتد. در این صورت پیشنهاد م به شما، مشاوره تخصصی با بهترین وکیل ملکی در تهران است.

در مقابل اگر پرونده ای کیفری دارید، استفاده از تخصص بهترین وکیل کیفری در تهران راه چاره می باشد. این مورد را به خاطر بسپارید که برای هر حوزه به وکیل متخصص در همان حوزه مراجعه نمایید.


دادنامه ارزیابی خسارات قراردادی

در ذیل دادنامه ای با این موضوع ارزیابی خسارات قراردادی تقدیم حضور می گردد. مطالعه این دادنامه به آشنایی با روند کار دادگاه ها در این بحث کمک می نماید. بعد از مطالعه دادامه در صورت وجود هرگونه سوال، می توانید از راه های ارتباطی با بهترین وکیل حقوقی در تهران که د رادامه قرار می دهیم، استفاده نمایید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

ارزیابی خسارات قراردادی

وکیل ارزیابی خسارات قراردادی

در دفتر حقوقی محمد حاجیلو بر آنیم تا با ارائه خدمات حقوقی و کیفری راهنمای شما کاربران محترم باشیم. جهت رزرو مشاوره حضوری از شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری استفاده نمایید: 09121275588 و 02128425688

این دفتر حقوقی تمامی خدمات تخصصی زیر را ارائه می دهد:

  • حقوقی : ارزیابی خسارات قراردادی ، انحصار وراثت، امور مربوط به شرکت ها، امور مربوط به انواع ثراردادها امور ملکی و غیره.
  • کیفری: کلاهبرداری، سرقت، جعل اسناد و غیره.
HAJILOU MOHAMMAD

نظرات بسته شده است.

تماس باما