تماس با ما

وکیل متخصص ملک

وکیل متخصص ملک

وکیل متخصص ملک کیست

وکیل متخصص ملک به فردی گفته می شود که از تمام قوانین و مقررات مرتبط با املاک مطلع بوده و از حقوق شخصی موکل خود در کلیه مسائل مالی و دعواهایی که مربوط به ملک و املاک هستند دفاع می کند. موضوعاتی که در رابطه با ملک و املاک مطرح می شود گستردگی زیادی داشته و همین عامل متخصص بودن وکیل ملک را در زمینه ملک و املاک می طلبد. یک وکیل املاک باید تمام وجوه مطرح شده در رابطه با املاک را بشناسد و از قوانین و قواعدی که دارند اطلاع داشته باشد تا بتواند در موقع لزوم و در شرایط خاص، از آنها استفاده کند.

معمولا پرونده هایی که در رابطه با املاک مطرح می شوند پیچیدگی های زیادی داشته و به همین دلیل باید به هنگام برخورد با چنین مسائلی با کسانی که در این رابطه تخصص و دانش کافی دارند، مراجعه کرد. بنابراین اگر شما نیز به مساله ای مانند این برخورد کردید حتما با یک وکیل متخصص املاک صحبت و مشورت کنید. ضمنا باید به تمام نکات و دستوراتی که می دهد به خوبی گوش فرا دهید تا به راحتی و در کمترین زمان ممکن بتوانید مساله و مشکل ایجاد شده را حل کنید. از آنجایی که معمولا در دعواهای ملکی بحث بر سر میزان زیادی از سرمایه است، بهتر است در این موارد ریسک نکرده و با مرجعه به کسانی که در این زمینه تجربه و دانش کافی دارند، راه حلی منطقی و عقلانی برای حل مشکل پیدا کنید.

خصوصیات یک وکیل متخصص ملکی

  • مطلع بودن از تمام زیر و بم های قوانین موجود در رابطه با ملک از جمله مهم ترین خصوصیات و ویژگی هایی است که یک وکیل املاک باید به آن مجهز باشد. اطلاع داشتن از این قوانین، می تواند روند رسیدگی و بستن پرونده هایی که بر سر ملک تشکیل می شوند را سرعت بخشید. بنابراین به کسانی که در حال حاضر با چنین پرونده هایی درگیرند توصیه می کنیم حتما به افرادی که در رابطه با دعواهای ملکی اطلاعات کاملی دارند مراجعه کنند.
  • داشتن تجربه و مهارت کافی در خصوص پرونده های ملکی از دیگر خصوصیاتی است ک یک وکیل املاک و مسکن باید حتما از آن برخوردار باشد. گاهی اوقات ممکن است ظاهر دو پرونده ملکی به هم شبیه باشند اما نتوان با یک راه حل واحد، مشکل این پرونده را حل کرد. وجود پیچیدگی های زیاد در این نوع پرونده ها ایجاب می کند که به یک وکیل املاک با تجربه مراجعه کرد.
  • یک وکیل ملک حرفه ای و متخصص به خوبی می داند از چه راهکارهایی استفاده کند تا موکل خود را به حقش برساند. او با اعتماد به نفس تمام در دادگاه حاضر شده و تمام ادله ای که در اختیار دارد را عنوان کرده و سعی می کند منافع موکل خود را به طور تمام و کمال حفظ کند.

وظایف وکیل املاک

  • یکی از وظایف که وکیل ملک آن را بر عهده می گیرد مربوط به دریافت مجوز پایان کار است. زمانی که روند دریافت مجوز پایان کار پیچیدگی های زیادی پیدا می کند معمولا حضور یک وکیل املاک بسیار لازم و ضروری به نظر می رسد.
  • از دیگر وظایفی که یک وکیل املاک بر عهده دارد، اثبات مالکیت ملک است. برای آنکه مالک واقعی و اصلی یک ملک شناسایی شود راه های زیادی وجود دارد و وکیل ملک باید بتواند بهترین و سریع ترین راه را پیدا کند. این فرد باید مطابق با قوانینی که در این رابطه وجود دارد ثابت کند که مالک و دارنده اصلی ملک چه کسی است.
  • تقسیم و افراز املاک مشاع از دیگر وظایفی است که یک وکیل املاک باید به خوبی از عهده آن برآید.
HAJILOU MOHAMMAD

نظرات بسته شده است.

تماس باما