مشاوره تخصصی با وکیل شرکت تضامنی

وکیل تجاری وکیل پایه یک دادگستری شرکت تضامنی

وکیل شرکت تضامنی اذعان می دارد که این نوع از شرکت، یکی از انواع شرکت هاست که قوانین مخصوص به خود را دارد. به جهت آنکه امروزه اقدام به ثبت این نوع از شرکت زیاد شده است، در این مقاله به بررسی آن و نکات حقوقی مرتبط با آن می پردازیم. نکته ای که د رهمین ابتدا لازم به ذکر است آن است که به منظور تاسیس و طی مراحل قانونی این نوع از شرکت، نباید از مشاوره با بهترین وکیل در تهران که در امور تجاری شرکت ها تخصص دارد، غافل شوید. با ما همراه باشید.

شرکت تضامنی

 در ابتد وکیل شرکت تضامنی به بررسی این شرکت در قانون حاکم در ایران می پردازد. وی می گوید که ماده 116 قانون تجارت این نوع از شرکت ها را بدین صورت تعریف می کند: شرکت تضامنی شرکتی است که تحت اسم مخصوص برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود. اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است .

این شرکت، شرکتی است که حداقل تعداد شرکا دو نفر است. برای امور تجارتی تشکیل می شود. اگر دارایی شرکت برای قروض و بدهی های شرکت کافی نباشد، شرکا به اندازه تمام دیون و تعهدات شرکت برای این موضوع مسئولیت پرداخت دارند.

تاسیس شرکت تضامنی

وکیل تجاری متخصص اذعان می دارد که برای تاسیس هر شرکت مراحلی قانونی لازم است. تاسیس این نوع از شرکتها مراحلی از قرار زیر دارد:

  • باید با تنظیم شرکت نامه صورت گیرد. در شرکت نامه باید نام، نوع، موضوع شرکت، مرکز اصلی و نشانی کامل، همچنین اسامی شرکا یا موسسین، شماره شناسنامه و محل اقامت آن ها قید گردد.
  • تمام سرمایه نقدی و سهم الشرکه غیرنقدی باید تقویم شود و تحویل گردد.
  • اساسنامه مربوط به آن نیز که در واقع آیین نامه داخلی شرکت می باشد، توسط موسسین تنظیم می گردد.
  • مطابق ماده 195 قانون تجارت ثبت کلیه شرکت های مذکور در این قانون الزامی است و تابع مقررات قانون ثبت شرکت ها است.

در نظر داشته باشید که هماهنگی، بررسی و طی تمامی مراحل، جز عمده وظایف وکیل شرکت تضامنی محسوب می شود.

بهترین وکیل شرکت تضامنی در تهران
وکیل تجاری شرکت ها

برای استفاده از مشاوره تلفنی و یا رزرو مشاوره حضوری با محمد حاجیلو، با شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید: 09121275588 و 28425688-021


انتخاب مدیر در شرکت تضامنی

وکیل شرکت تضامنی اذعان می دارد که اداره این شرکت، با انتخاب مدیر لایق و کارآمد نتیجه بخش خواهد بود. این انتخاب قواعد و نکاتی اصولی دارد. یک وکیل تجاری متخصص می تواند آگاهی لازم را در اختیارتان قرار دهد. در ادامه برخی از این نکات را بررسی می کنیم:

  • این شرکت توسط حداقل یک مدیر که شرکاء از میان خود انتخاب می نمایند، اداره می شود. مدیر مزبور ممکن است غیر از شرکاء باشد و از خارج انتخاب شود.
  • مدیر یا مدیران مندرج در شرکتنامه قابل عزل نمی باشند. حق استعفاء نیز ندارند. مگر با توافق کلیه شرکاء شرکت.
  • در صورتی که مدیر یا مدیران در اساسنامه انتخاب شوند، طبق اساسنامه نسبت به تغییر مدیر یا مدیران مذکور عمل می شود.
  • اگر مدیر یا مدیران در شرکتنامه یا اساسنامه انتخاب نشوند، ولی انتخاب آنان بعداَ صورت بگیرد، در این صورت شرکاء می توانند مدیر یا مدیران فوق را عزل نمایند.

سرمایه شرکت تضامنی

در همین ابتدا لازم است بدانید که در این مورد وکیل شرکت تضامنی حاضر، می تواند با توجه به قوانین به روز شما را راهنمایی کند. سهم هر یک از شرکا در سرمایه شرکت تضامنی ممکن است به صورت نقدی یا غیر نقدی باشد. در صورتی که سهم ها به صورت نقدی باشد، حساب صندوق شرکت، بدهکار می شود.

در صورتی که تمام یا بخشی از سهم هر یک از شرکا از طریق دارایی های غیر نقدی مورد نیاز شرکت باشد، مطابق ماده 123 قانون تجارت، این دارایی ها باید با موافقت کلیه شرکا ارزیابی گردند. همچنین ارزش آنها تعیین گردد. سپس با نظر ما بقی تایید شود. ارزیابی دارایی های غیر نقدی و انتقال آن به شرکت باید بر اساس اصل بهایی که تمام شده است، ارزش منصفانه بازار در زمان تشکیل شرکت در دفاتر شرکت ثبت گردند.

وکیل شرکت تضامنی

حضور وکیل شرکت تضامنی و ضرورت استفاده از دانش و تجربه وی در سیستم مدیریتی شرکت های تجاری امری بدیهی است. در معنای لغوی تضامنی به این معناست که هر یک از اعضا حق دارد به دریافت تمامی طلب ها بپردازد. همچنین مسئولیت پرداخت تمامی بدهی ها را نیز دارد. مواد 116 تا 140 قانون تجارت درمورد شرکت تضامنی است. همچنین احکام آن را نیز بیان می کند.

در دفتر حقوقی محمد حاجیلو، بهترین وکیل تجاری، آماده ارائه خدمات در زمینه های متفاوت تجاری و همچنین امور مربوط به تنظیم قرارداد ها، هستیم. لازم به ذکر است در صورت مواجهه با امور ورشکستگی در این نوع از شرکت ها، بهتر است از مشاوره به بهترین وکیل ورشکستگی در تهران استفاده نمایید. با ما تماس بگیرید: 09121275588 و 28425688-021

admin

نظرات بسته شده است.

تماس باما