تماس با ما

هزینه انواع وکالت در سال 1402 چقد راست؟

هزینه انواع وکالت

در این مقاله به یکی از پر تکرار ترین سوالات کاربران پاسخ می دهیم. هزینه انواع وکالت در سال 1402 چقد راست؟ بر چه مبنایی تعیین می شود؟ روش پرداخت معمولا به چه صورت است؟

در این مقاله با راهنمایی محمد حاجیلو، بهترین وکیل در تهران برای امور حقوقی و کیفری به بررسی این امور می پردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین وکیل کیفری در تهران در توضیح هزینه انواع وکالت اینگونه پاسخ می دهد. برای هر کدام از طرفین دعوی هزینه وکالت مساله ای بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است. شرایط محاسبه دستمزد وکیل، شرایط پرداخت حق دستمزد وکیل و همچنین مبنای هزینه وکالت و دستمزد وکیل دعاوی ملکی جزو مواردی هستند که بیشترین سوالات حقوقی را به خود اختصاص داده اند. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص هزینه انواع وکالت به خصوص دستمزد بهترین وکیل ملکی در تهران و شهرستانها بیشتر صحبت نماییم. با ما همراه باشید.

تعرفه هزینه انواع وکالت

با شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری تماس حاصل نمایید تا بدین ترتیب بتوانید از امکان مشاوره تلفنی و یا رزرو مشاوره حضوری با محمد حاجیلو، بهترین وکیل در تهران برای انجام امور حقوقی و کیفری و همچنین اطلاع از هزینه انواع وکالت بهره مند گردید: 09121275588 و 02128425688


به طور کلی وکیل ها براساس خواسته مالی که توسط موکلین مطرح می شود یک تعرفه 10 درصدی برای هزینه انواع وکالت دارند.  به طور مثال اگر موضوع پرونده شخص موکل، پیگیری یک فقره چک برگشتی به مبلغ 100 میلیون تومان باشد، هزینه وکالت آن  چیزی در حدود 7 الی 10 درصد در نظر گرفته خواهد شد. البته  این بازه ی ذکر شده کاملا متغیر بوده و به نوع چک و شرایط آن نیز وابسته می باشد. مواردی مانند امانتی بودن و یا تضمینی بودن چک و یا چک های حسن انجام کار و موضوعات دیگر می تواند در مشخص کردن این بازه تاثیر گذار باشد.

به طور معمول موکلین طبق مقررات، هزینه انواع وکالت را به این صورت تقبل می کنند. 60 درصد را به شکل نقدی و باقی آن یعنی 40 درصد از پول را پس از اتمام کار و طی یک فقره چک پرداخت می نمایند. در پرونده های کیفری که خواسته و بحث ریالی و مبالغ دقیق مالی معین نیست، تعیین دستمزد با توجه به اهمیت و ارزش آن برای موکل و به صورت توافقی است. اما بهترین وکیل سرقفلی در تهران در این مورد اذعان می دارد که دربرخی موارد این تعرفه ها به صورت ثابت نخواهد بود و بسته به حجم کار و دلایل و مدارک و مستندات، دستمزدها بایستی کاهش یابند.

یکی از سوالاتی که در مورد هزینه انواع وکالت ممکن است برای افراد به وجود آید این است که اگر پرونده ی حقوقی با موفقیت به اتمام نرسد و نتیجه مطلوبی در انتهای کار کسب نشود باز هم وکیل دعاوی ملکی از این حق برخورار است. که دستمزد و هزینه وکالت خود را از موکل طلب کند؟ در پاسخ باید گفت که بله وکیل این حق را دارد. در واقع هزینه وکالت یا دستمزد برای خدماتی است که وکیل دعاوی ملکی در طول فرآیند رسیدگی به پرونده قضایی دریافت می کند. به موفقیت و یا عدم موفقیت پرونده ی حقوقی هیچگونه ربطی نخواهد داشت.

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران اذعان می دارد که کلیه وکلا موظف می باشند که کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. در مسیر حل پرونده تمام تلاش خود را برای بازگشایی گره انجام دهند. اما هیچ گونه تعهدی نسبت به نتیجه ی پرونده ندارند و تصمیم گیرنده نهایی قاضی پرونده است. در نتیجه از نظر اخلاقی و انسانی بهتر است شیوه پرداخت را طوری تنظیم کنند که موکلین حق الوکاله را بعد از کسب نتیجه مطلوب و لازم بپردازند. نباید به گونه ای باشد که پولی را به عنوان پیش پرداخت بپردازند. در صورت عدم کسب نتیجه مطلوب دلواپس این موضوع باشد که پولشان دور ریخته شده است.

میزان حق الوکاله یا هزینه انواع وکالت که یک وکیل از موکل خود اخذ می نماید به شکل کلی تابع توافق و قرارداد طرفین می باشد. میزان حق الوکاله بدین شکل تعیین می گردد: وکیل دعاوی ملکی و موکل با یکدیگر ملاقات می نمایند. وکیل شرایط پرونده شخص و مدارک وی را به طور دقیق مورد بررسی قرار می دهد. تا متوجه شود که برای رسیدن به نتیجه مطلوب چه میزان زمان را باید برای حل و فصل مشکل پرونده  صرف کند. همچنین چه اقداماتی را باید انجام دهد. به همین علت نمی توان به طور دقیق اعلام نمود که میزان حق الوکاله و دستمزد وکیل دعاوی ملکی چقدر می باشد. زیرا هر پرونده ی حقوقی ویژگی ها و پیچیدگی های خاص خود را دارد.

HAJILOU MOHAMMAD

نظرات بسته شده است.

تماس باما