تماس با ما

بهترین وکیل سرقفلی در تهران را بیابید

وکیل متخصص سرقفلی در تهران

ایفای نقش بهترین وکیل سرقفلی در تهران در پرونده های مربوط به سرقفلی و راه های ارتباطی با وی موضوعی است که در این مقاله هدف اصلی ما قرار دارد. پس اگر با پرونده های این چنینی سر و کار دارید و به دنبال وکیل متخصص سرقفلی یا به عبارتی، بهترین وکیل سرقفلی هستید تا انجام امور خود را با خیالی آسوده به وی بسپاریدف با ما همراه باشید.

بهترین وکیل سرقفلی در تهران

بهترین وکیل سرقفلی در تهران می تواند یکی از مهمترین عوامل در حصول بهترین نتیجه در پرونده های مرتبط به شمار بیاید . در این مقاله به بررسی کلی وظایف و ویژگی های بهترین وکیل سرقفلی در تهران که وکیل پایه یک دادگستری متخصص در امور مرتبط با سرقفلی است، (همان وکیل متخصص سرقفلی ) می پردازیم. از همراهی شما سپاسگزاریم.

بهترین وکیل سرقفلی در تهران را بشناسید

در پرونده های تخصصی مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری امری بدیهی است اما کافی نیست. به عبارت دیگر باید به وکیل متخصص در حوزه مورد نظر، مراجعه کنید. به عنوان مثال در امور سرقفلی باید به بهترین وکیل سرقفلی در تهران مراجعه کنید.

وکیل متخصص سرقفلی، دانش و مهارت کافی در زمینه حل و فصل پرونده های مربوط به املاک و سرقفلی را دارد. با مراجعه به بهترین وکیل سرقفلی در تهران شما هم می توانید دانش حقوقی خود را در زمینه کسب و کارتان بدست آورید، از طرفی دیگر وکالت پرونده خود را نیز به یک فرد حرفه ای و متخصص سپرده اید و میتوانید از حاصل شدن بهترین نتیجه اطمینان داشته باشید.

از دلایلی که باعث می شود حقوق بسیاری از افراد محقق نشود عدم داشتن اطلاعات حقوقی کافی و درست مرتبط با مشکل است.برای مثال یکی از حقوق بسیار مهمی که معمولا شامل بسیاری از صاحبان کسب و کارهای مختلف می شود، حق سرقفلی می باشد. بهترین وکیل سرقفلی در تهران می تواند در کوتاهترین زمان ممکن برای اخذ حقوق اقدام نمایند.

سرقفلی در تعریف بهترین وکیل سرقفلی

سرقفلی در لغت عبارت است از حقی که بازرگان و کاسب به محلی که در آن فعالیت می کند یا اجاره کرده است پیدا می کند.این حق به اولویت تقدم در اجاره، حسن شهرت، جمع آوری مشتری و رونق کسبی که در اثر عملکرد مستاجر محل بوجود می آید. باید از تمامی حقوق و انواع سرقفلی مطلع باشد و از تجربه کافی در این زمینه بهره مند باشد.

سرقفلی، حق کسب و پیشه است. به عنوان مثال هنگامی که یک مغازه با مکان تجاری دارای مشتری است یا در میان مردم شناخته شده است، برای آن زحمت کشیده شده است. مالک یا مستاجر اولیه با دریافت سرقفلی به نوعی حق زحمات خود را برای رشد و توسعه کسب و کار در این مکان را دریافت می کند. سرقفلی تنها متعلق به مالک نیست و حتی در صورتی که مستاجر اولیه ملک را به یک مستاجر دیگر مستاجر ثانویه نیز واگذار کند، بهترین وکیل سرقفلی در تهران می تواند حق سرقفلی را از او دریافت کند و در نهایت نیز آن را باید بازگرداند.

بهترین وکیل سرقفلی در تهران و وکیل متخصص سرقفلی
سرقفلی و وکیل پایه یک دادگستری

انواع سرقفلی

بهترین وکیل سرقفلی در تهران می تواند شما را در تشخیص انواع سرقفلی کمک کند.در ادامه انواع سرقفلی را مورد بررسی قرار می دهیم.

سرقفلی به عنوان مبلغی پول که موجر در بدو امر از مستاجر می گیرد.

در تعریف بهترین وکیل سرقفلی در تهران به وجهی که بین موجر و مستاجر رد و بدل میشود اطلاق می گردد.

سرقفلی به عنوان مبلغی پول که مستاجر از موجر یا مستاجر دیگر در اثنای عقد اجاره می گیرد .

بهترین وکیل سرقفلی در تهران اذعان می دارد: این نوع در قسمت دوم ماده 6 قانون روابط موجر و مستاجر 76 آمده:

“مستاجر می تواند در طول مدت اجاره برای واگذاری حق خود مبلغی را از موجر و یا مستاجر دیگر به عنوان سرقفلی دریافت کند. مگر اینکه ضمن عقد اجاره حق انتقال به غیر از وی سلب شده باشد”

سرقفلی به عنوان مبلغی پول که مستاجر هنگام تخلیه از مالک می گیرد

بهترین وکیل سرقفلی در تهران اذعان می دارد: این نوع سرقفلی مفهوم مخالف تبصره یک ماده 6 قانون 76 است :

“اگر مالک سرقفلی نگرفته باشد و مستاجر با دریافت سرقفلی ملک را به دیگری واگذار نماید پس از پایان مدت اجاره ، مستاجر اخیر حق مطالبه سرقفلی از مالک را ندارد. بنابراین اگر مالک از مستاجر سرقفلی گرفته باشد خواه این مستاجر ، مستاجر اول باشد یا ثانی، زمان تخلیه حق دارد از مالک وجهی را به نام سرقفلی مطالبه کند”

سرقفلی به عنوان  مبلغی پول که مستاجر در قبال اسقاط حق عدم تخلیه یا عدم افزایش اجاره بها از موجر یا مستاجر دیگر میگیرد.

ماده 7 قانون موجر و مستاجر سال 76 مقرر میدارد:

“هرگاه ضمن عقد اجاره شرط شود، تا زمانی که عین مستاجره در تصرف مستاجر باشد مالک حق افزایش اجاره‌بها و تخلیه عین مستاجره را‌ نداشته باشد و متعهد شود که هر ساله عین مستاجره را به‌‌ همان مبلغ به او واگذار نماید در این صورت مستاجر می‌تواند از موجر و یا مستاجر دیگر‌ مبلغی به عنوان سرقفلی برای اسقاط حقوق خود دریافت نماید.” برای بررسی دقیق قرارداد می توانید به بهترین وکیل سرقفلی در تهران مراجعه کنید.

سرقفلی عرفی

در توضیحات بهترین وکیل سرقفلی در تهران آمده : که این نوع از سرقفلی به ماهیتی از سرقفلی اشاره دارد که در عرف جامعه رواج دارد. یعنی مالک ملک تجاری وقتی سرقفلی ملک خود را به مبلغی مشخص واگذار میکند ، این سرقفلی فقط در مقابل مقبولیت تجاری ملک پرداخت نمیگردد بلکه عرف یک سری امتیازاتی را قائل می شود که تعیین کننده است. وقتی فردی سرقفلی مغازه خود را واگذار میکند به این معنا است که انتقال دهنده باید مغازه را تخلیه و به خریدار سرقفلی واگذار کند.

مالک می داند که نمیتواند به راحتی بعد از یک سال درخواست تخلیه مغازه خود را نماید مگر اینکه مستاجر به افراط و تفریط در ملک بپردازد و این از همان امتیازاتی است که عرف برای سرقفلی پذیرفته است. بهترین وکیل سرقفلی در تهران اذعان می دارد که در عرف سرقفلی واجد امتیازاتی است که به نوعی بر مبنای توافق ضمنی طرفین استوار است که این توافقات با اشکال شرعی و قانونی نیز مواجه نمیگردد.


برای مشاوره تلفنی و یا رزرو مشاوره حضوری با دفتر حقوقی محمد حاجیلو وکیل پایه یک دادگستری و بهترین وکیل سرقفلی در تهران با شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید: 09121275588 و 02128425688


ایجاد حق سرقفلی

قبل از عقد قرارداد و یا بعد از پایان مدت قرارداد به منظور احقاق حقوق خود می توانید به بهترین وکیل ملکی در تهران مراجعه کنید. اگر مالک و مستأجر برای ایجاد حق سرقفلی اماکن تجاری باید در قرارداد اجاره توافق کرده باشند ، این توافق به یکی از سه شیوه زیر ممکن است واقع می شود:

  • توافق کنند که مالک باید تا زمانی که مستأجر بخواهد، هرساله با همان قیمت پیشین، قرارداد اجاره را با مستأجر تمدید کند. اگر با اتمام قرارداد، مالکقرارداد را تمدید نکند، باید مبلغی را به عنوان سرقفلی به مستأجر بپردازد.
  • اگر توافق کنند که مالک هرسال با نرخ اجاره متعارف سال جدید، قرارداد اجاره را با مستأجر تمدید کند.اگر با اتمام مدت اجاره، مالک قرارداد اجاره را تمدید نکند، باید مبلغی را به عنوان سرقفلی به مستأجر بپردازد.
  • اگر هنگام عقد قرارداد، مستأجر مبلغی را به عنوان سرقفلی به مالک بپردازد مالک موظف است که هنگام تخلیه ملک توسط مستأجر، قیمت سرقفلی ملک را به قیمت روز محاسبه کرده و به مستأجر بپردازد.

برای ارتباط با بهترین وکیل سرقفلی در تهران کلیک کنید : 09121275588

موارد از بین رفتن حق سرقفلی

متاسفانه عدم آگاهی از عوامل ایجاد یا از بین رفتن حق سرقفلی باعث بروز خسارات ملی بسیاری برای مستاجر و یا مالک می شود. که در این بین بهترین وکیل سرقفلی در تهران با داشتن اطلاعات حقوقی کافی در این زمینه می تواند از بروز ضرر و زیان احتمالی جلوگیری کند. همانطور که گفتیم حق سرقفلی برای مستأجر با توافق قبلی در قرارداد اجاره ایجاد می شود. اما این حق با وقوع یکی از موارد زیر این حق از بین میرود.

  • تغییر شغل توافق شده با مالک
  • انتقال حق سرقفلی یا اجاره ملک توسط مستأجر به شخصی دیگر بدون اجازه مالک
  • تعدی و تفریط مستأجر در ملک
  • پرداخت نکردن اجاره‌بها توسط مستأجر تا 10 روز پس از موعد
  • تغییر ملک توسط مستأجر درصورتی‌که به اساس و اصل بنا لطمه وارد کند

تعیین میزان حق سرقفلی

بهتر ات بدانید درصورتی‌که مالک و مستأجر در میزان حق سرقفلی توافق نکنند، کارشناس مربوطه با توجه به مواردی که در ادامه خواهیم گفت اقدام به تعیین این مبلغ می کند. بهترین وکیل سرقفلی در تهران با ارائه گزارش مناسب می تواند نظر کارشناسی را مورد بررسی قرار دهد.

  • طول مدت اشتغال مستأجر به کسب‌وکار در محل اجاره و حسن شهرت او که در معروفیت محل اثر داشته.
  • شرایط و کیفیت اجاره از نظر مزایایی که در اجاره‌نامه قید شده
  • موقعیت و مرغوبیت محل کسب یا تجارت.
  • نوع کسب‌وکار مستأجر.
  • مخارجی که مستأجر برای آماده‌سازی و تزئینات متحمل شده.
  • وضع محل اجاره از نظر بنا.
وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص سرقفلی
وکیل پایه یک دادگستری – بهترین وکیل سرقفلی در تهران

مزایا دفتر حقوقی برای امور سرقفلی

محمد حاجیلو وکیل پایه یک دادگستری ، بهترین وکیل سرقفلی در تهران ، دانش کافی و سابقه درخشانی را دارا می باشد. از جمله مزایای دفتر حقوقی وی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قبول وکالت در انواع پرونده‌های اخذ و درخواست حق سرقفلی یا حق کسب و پیشه و تجارت و همچنین دعاوی دفاع از درخواست این حق؛
  • قبول وکالت در پرونده‌های درخواست تجدیدنظر از آرای مربوط به حق سرقفلی؛
  • کسب حداکثر رضایت موکلین سابق طی چندین سال فعالیت حقوقی؛
  • پیگیری منظم پرونده در دادگاه جهت تسریع در روند رسیدگی به پرونده

قبل از هر اقدامی به بهترین وکیل سرقفلی در تهران مراجعه کنید

مراجعه به بهترین وکیل متخصص سرقفلی در تهران

اغلب افرادی که حقوق سرقفلی خود را مطالبه می کنند ، تاجران و صاحبان کسب و کار می باشند. کاملا طبیعی است که صرفه جویی در وقت و هزینه از نکات بسیار مهم در اینگونه پرونده ها است. با انتخاب وکیل متخصص سرقفلی نیازی به طی مراحل دادرسی مختلف و پیچیده ندارند.

با وجود وکیل متخصص سرقفلی ، دیگر جای هیچگونه نگرانی برای افراد باقی نمی ماند. بهترین وکیل سرقفلی در تهران می تواند به جای موکل خود در جلسات دادگاه آماده شود. همچنین تمامی اسناد و مدارک لازم را در جهت پیشبرد پرونده به کار گیرد.

دفتر حقوقی محمد حاجیلو وکیل پایه یک دادگستری ، بهترین وکیل در تهران ، آماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه امور حقوقی و کیفری می باشد. برای بهره مندی از مشاوره با وکیل متخصص تماس بگیرید: 09121275588 و 02128425688

admin

نظرات بسته شده است.

تماس باما