تماس با ما

هر آنچه باید از نقل و انتقال سهام بدانید

وکیل تجاری وکیل پایه یک دادگستری نقل و انتقال سهام

یکی از موضوعات مهم در حوزه امور تجاری، نقل و انتقال سهام است. این موضوع با سرمایه افراد سر و کار دارد. طی مراحل به صورت سریع و درست بسیار مهم است. زیرا زمان در انجام این امر، اهمیت ویژه ای دارد. در این مقاله به بررسی این موضوع و مراحل آن می پردازیم.

با استفاده از راه های ارتباطی با بهترین وکیل در تهران می توانید از مشاوره تخصصی در این زمینه بهره مند گردید. در ادامه ضمن بررسی موضوع مورد نظر، راه های ارتباطی را ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.

نقل و انتقال سهام

وکیل تجاری متخصص در کنار سیستم مدیریتی درست در شرکت های تجاری، نقش مهمی را ایفا می کند. همانطور که در ابتدا گفتیم، از موضوعات مهم در شرکت های تجاری، بحث نقل و انتقال سهام است. در شرکت های سهامی، می توان از ای نقل و انتقال به عنوان وسیله ای برای خروج شرکا و یا ورود شریک جدید استفاده کرد.

در واقع شرکا می توانند در مواقعی که نیاز می بینند با انتقال سهام خود به سهامداران قبلی و یا به شریک کاری جدید از شرکت خارج شوند. مشاوره با بهترین وکیل شرکت در تهران ، متخصص در امور تجاری می تواند بستر پیشبرد روند قانونی این بحث را بدون ضرر و زیان فراهم آورد.

مراحل نقل و انتقال سهام

در ادامه مراحل نقل و انتقال سهام را در شرکت سهامی بررسی می کنیم. اگر شراط موافقت هیات مدیره برای این نقل و انتقال در اساسنامه شرکت ذکر شده باشد، مراحل زیر را پیش رو داریم:

  • جلسه هیات مدیره برگزار می شود.
  • صورت جلسه رسمی با امضای اعضای هیات مدیره و افراد دو طرف معامله (یعنی انتقال دهنده و پذیرنده سهام) تنظیم می گردد.
  • مدارک هویتی طرفین ارائه می شود.
  • برگه مفاصا حساب مربوط به نقل و انتقال صادره از سازمان امور مالیاتی کشور تهیه می گردد.
  • نام کلیه افراد صاحب سهم قبل و پس از انتقال مشخص می گردد. همچنین در دفتر ثبت سهام،ثبت می گردد.

مدارک مورد نیاز نقل و انتقال سهام

برای تمامی امور حقوقی، مدارکی لازم است. برای طی مراحل نقل و انتقال سهام نیز، ارائه مدارکی ابتدایی الزامی است. این مدارک عبارت اند از:

  • آگهی تاسیس شرکت
  • روزنامه رسمی آگهی تاسیس
  • مدارک هویتی سهام داران شامل: کپی شناسنامه و کارت ملی
  • آگهی آخرین تغییرات شرکت

برای اطلاع از کافی بودن مدارک مورد نیاز ای موضوع حتما قبل از هر اقدامی، با وکیل متخصص مشورت کنید. هر اقدامی لدون مشورت با وکیل متخصص باعث طولانی شدن روند امور مربوطه می شود.

نقل و انتقال سهام وکیل تجاری وکیل پایه یک دادگستری
وکیل پایه یک دادگستری وکیل تجاری

شاید به نظر برسد که این فرآیند آن چنان پیچیده نباشد اما در حقیقت تمامی امور تجاری اموری تخصصی هستند کخ تجربه و مهارت خاصی می طلبند. در موضوعات مربوطه عموما سرمایه افراد دخیلند. یک اشتباه کوچک باعث می شود تا روند کوتاهی، تبدیل به یک روند طولانی شود. با طولانی شدن این روند از ارزش سرمایه افراد کم گردد. از این رو بدیهی است که لازم است در این امور با فردی مسلط بر مراحل و قوانین مربوطه مشورت کنید. تا از این طریق ضمن تسهیل مراحل، از بروز ضرر و زیان احتمالی که بعضا جبران ناپذیر است، جلوگیری به عمل آورید.


برای استفاده از مشاوره تلفنی و یا رزرو مشاوره حضوری با محمد حاجیلو، با شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید: 09121275588 و 28425688-021


انواع نقل و انتقال سهام

به طور کلی، طبق اظهارات وکیل متخصص در امور تجاری، نقل و انتقال سهام تحت دو عنوان صورت می پذیرد. این انتقال به دو دسته سهام بانام و بی نام تقسیم می شودو در ادامه به بررسی هرکدام به صورت مجزا می پردازیم.

نقل و انتقال سهام از راه سهام بی نام

طبق ماده 39 لایحه اصلاحی قانون تجارت برای نقل و انتقال سهام از این طریق، سهام بی نام بصورت سند در وجه حامل تنظیم می شود. نقل و انتقال بی نام با ستاندن مال و دادن بهای آن انجام می شود. گواهینامه موقت سهام بی نام در حکم سهام بی نام است. تا زمانیکه تمام مبلغ سهام پرداخت نشود، صدور ورقه سهم بی نام یا گواهینامه موقت بی نام غیر قانونی و ممنوع است. در انجام این امور، بهترین وکیل قرارداد تجاری در تهران بر تمامی مواد قانونی تسلط دارد.

نقل و انتقال سهام از راه سهام با نام

طبق ماده 40 لایحه اصلاحی قانون تجارت نقل و انتقال سهام از راه سهام بانام باید در دفتر سهام شرکت ثبت بشود. انتقال دهنده یا وکیل یا نماینده قانونی او باید این انتقال سهام را در دفتر سهام شرکت امضا کند. اگر تمام مبلغ اسمی سهم پرداخت نشود، آدرس کامل انتقال گیرنده در دفتر سهام باید قید بشود. سپس به امضای انتقال گیرنده یا وکیل یا نماینده قانونی او برسد.

وکیل متخصص در نقل و انتقال سهام

وکیل تجاری با توجه به داشتن تجربه کافی در زمینه فعالیت با انواع شرکت ها و داشتن دانش به روز در مسائل حقوقی شرکت های تجاری موکلین خود را در ارتباط با روند قانونی نقل و انتقال سهام آگاه می سازد. در نتیجه از ضرر و زیان احتمالی جلوگیری می کند. وی پیوسته در تلاش است تا منفعت موکلش در الویت باشد. در صورت اهدای وکالت به وی، از انجام امور به درستی و در کمترین زمان، اطمینان حاصل نمایید.

دفتر حقوقی محمد حاجیلو وکیل پایه یک دادگستری آماده ارائه خدمات در زمینه های متفاوت تجاری و همچنین در امور مربوط به ورشکستگی می باشد. تماس بگیرید: 09121275588 و 28425688-021

در صورت تمایل میتوانید سوالات خود را به جهت پاسخگویی توسط

وکیل پایه یک دادگستری متخصص در مور تجاریورشکستگی به ثبت برسانید

admin

نظرات بسته شده است.

تماس باما