تماس با ما

مراحل گرفتن وکیل (آدرس + تلفن)

ویژگی مراحل گرفتن وکیل

امروزه اهمیت حضور وکیل در پیشبرد و حصول نتیجه در پرونده های حقوقی و کیفری را همه می دانند. در این مقاله بر آنیم تا مراحل گرفتن وکیل را با راهنمایی بهترین وکیل در تهران بررسی نماییم.

در انتها در صورت نیاز به مشاوره با وکیل متخصص، می توانید از راه های ارتباطی که ارائه می دهیم، استفاده نمایید. با ما همراه باشید

مراحل گرفتن وکیل

برای حل و فصل مشکلات حقوقی و همچنین طرح دعوی در مراجع قضایی یا دفاع در برابر دعاوی مطروحه از طرف شاکیان، نیاز است که تسلط و اشراف کافی بر روی قوانین و مقررات و مسائل حقوقی داشته باشیم. در غیر این صورت در بهترین حالت موفق به کسب نتیجه ی مطلوب نخواهیم شد. در بدترین حالت نه تنها نتیجه ای کسب نمی شود بلکه خسارت های جبران ناپذیری را نیز باید متحمل بشویم.

به همین علت نیاز است که برای دفاع از خود در دادگاه از یک وکیل با تجربه و کاردان کمک بگیریم. مراحل گرفتن وکیل را به درست طی کنیم. سپس بهترین وکیل را انتخاب نماییم. به عنوان مثال برای حل و فصل امور ملکی، گرفتن بهترین وکیل ملکی در تهران و شهرستان ها بدیهی است.

مراحل گرفتن وکیل

جهت رزرو مشاوره با محمد حاجیلو، از شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری استفاده نمایید: 09121275588 و 02128425688

در نظر بدارید که مراحل گرفتن وکیل چه در امور حقوقی و چه در امور کیفری یکسان است. شما همان مراحلی را که برای گرفتن بهترین وکیل کیفری در تهران طی می کنید. باید برای اخذ بهترین وکیل حقوقی نیز از جمله بهترین وکیل بانکی در تهران و شهرستانها طی نمایید. این مراحل عبارت اند از:

  • پرس و جو
  • بررسی کارنامه کاری
  • حسن شهرت
  • بررسی ویژگی ها
  • انتخاب
  • عقد قرارداد

مراحل گرفتن وکیل با توجه به شرایط مختلف

در این قسمت مراحل گرفتن وکیل را با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم بررسی می کنیم.

  • برخی از مشکلات و پرونده های حقوقی به قدری پیچیده است که وجود یک وکیل خبره و حرفه ای کاملا الزامی است. اما باید گفت که همه ی افراد قادر نیستند که از وکلای حرفه ای و با تجربه ی دادگستری استفاده نمایند. چرا که اغلب آن ها مبالغ خیلی زیادی را جهت طرح دعوی یا دفاع از شما درخواست خواهند کرد. در چنین شرایطی شما می توانید از وکلای معاضدتی استفاده نمایید. در واقع کانون وکلا در شرایطی که موکل از قدرت و بضاعت مالی کافی برای اخذ وکیل پایه یک دادگستری برخوردار نیست، وکیل معاضدتی را برای طرح دعوی یا دفاع از او معرفی می ‌کنند.
  • در روش دیگری افراد تمایل دارند که از نزدیکان خود فردی را که به قوانین حقوقی آشنا می باشد و کاملا در جریان مشکلات حقوقی او می باشد را به عنوان وکیل املاک در دادگاه انتخاب نماید. به چنین فردی عنوان وکیل اتفاقی اطلاق می شود.

براساس قانون مصوبه 1315، افرادی که به قوانین حقوقی تسلط کافی داشته باشند و تمایل به دفاع از نزدیکان نسبی یا سببی درجه دوم تا درجه سوم خود داشته باشند، این امکان برایشان فراهم می باشد که سه بار در سال جواز وکالت اتفاقی را دریافت کنند. از نزدیکان خود در دادگاه دفاع کنند.

ویژگی و مراحل گرفتن وکیل اتفاقی

ویژگی مراحل گرفتن وکیل اتفاقی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم به شرح زیر است:

  • بدین ترتیب شخصی که قرار است به عنوان وکیل ملک اتفاقی فعالیت نماید باید قبل از هر چیز به موارد حقوقی مسلط باشد.
  • دوم آنکه جزء وکلای دادگستری نباشد و مجوز وکالت هم نداشته باشد.
  • سوم آنکه فقط تمایل به دفاع از بستگان نسبی یعنی کسانی که با آن ها پیوند خونی دارد. سببی یعنی کسانی که به سبب ازدواج با آن ها آشنا می شویم. بستگان درجه دوم و درجه سوم مانند فرزندان خاله، دایی، عمو و … می باشند.
  • چهارماه تمایل داشته باشد که به طور اتفاقی سه بار در سال کار وکالت را انجام دهد.

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران اذعان می دارد که این امر یعنی مراحل گرفتن وکیل اتفاقی در امور مربوط به خانواده بیشتر رخ می دهد.

 نکات مهم مراحل گرفتن وکیل اتفاقی

در ارتباط با مراحل گرفتن وکیل به صورت اتفاقی که طبق کفته های بهترین وکیل خانواده در تهران بیشتر در امور خانواده و طلاق رخ می دهد، باید به مواردی توجه نمایید. این موارد از قرار زیر است:

  • مراحل گرفتن وکیل اتفاقی فقط محدود به موارد گفته شده در بالا نیست. یکی دیگر از نکات مهم در خصوص وکیل اتفاقی آن است که شخص متقاضی وکالت اتفاقی باید برای هر موردی که در آن تمایل به دفاع از موکل خود را دارد، کلیه مدارک و مستندات را تهیه کند
  • سپس به کانون وکلا تحویل دهد.
  • علاوه بر آن کانون وکلا می ‌تواند از هریک از متقاضیان وکیل اتفاقی، آزمون وکالت اتفاقی بگیرد. که در صورت احراز شرایط و قبولی در آزمون، هریک از متقاضیان جزء کانون وکلا خواهند بود. که می ‌توانند در هر مورد دلخواهی وکالت اتفاقی را به انجام برسانند.
  • بعد از قبولی در آزمون کانون وکلا می ‌تواند برای هر متقاضی پروانه وکالت را صادر کند.

اگر نیاز به مشاوره و گرفتن وکیل در امور زیر دارید، وارد لینک های مربوطه شوید:

بهترین وکیل قرار داد تجاری در تهران

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

HAJILOU MOHAMMAD

نظرات بسته شده است.

تماس باما