مشاوره تخصصی با وکیل املاک ورثه ای

محمد حاجیلو وکیل پایه یک دادگستری

در بخش نکات حقوقی خرید ملک عنوان کردیم باید به بحث املاک ورثه ای توجه کنیم. در این مقاله ضمن بررسی موضوع املاک ورثه ای، به اهمیت و لزوم مشاوره با وکیل املاک ورثه ای می پردازیم. وی بهترین وکیل در تهران است که ضمن توانایی در حوزه ملکی، در حوزه انحصار وراثت نیز از مهارت خاصی برخوردار است.

وکیل املاک ورثه ای

اگر ملكي كه معامله می شود، ورثه‌اي باشد، یعنی ملکی باشد که به عنوان ما ترک به بازماندگان یا افراد ذی نفع موتوفی به ارث برسد، بايد مشخصات دقيق ورثه به تنهایی یا وکیلشان به همراه مشخصات دقیق مربوط به ورثه با اطلاعات ملك مورد معامله و گواهي انحصار وراثت مطابقت داده شود. اینکار را میتوانید جهت تطابق و بررسی به وکیل پایه یک دادگستری متخصص در امور انحصار وراثت یا همان وکیل املاک ورثه ای بسپارید.

از اصل های درست‌بودن اين نوع معامله آن است كه همه وراث به هنگام انجام قرارداد حضور داشته‌ باشند. همچنین رضایت خود را برای انجام این معامله اعلام دارند. زيرا در صورت مخالفت حتي يك نفر از وراث، معامله زیر سوال می رود. در چنین حالتی معامله بايد به زماني موكول شود كه سهم‌الارث شخص مخالف پي‌ گيري و از طريق قانوني مشخص و یا پرداخت شود.

وکیل املاک ورثه ای

دفتر حقوقی محمر حاجیلو وکیل پایه یک دادگستری ، وکیل متخصص در امور مربوط با انحصار وراثت، آماده ارائه خدمات در زمینه های مختلف می باشیم. به منظور استفاده سریع و آسان از مشاوره تلفنی و یا رزرو مشاوره حضوری، با شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری تماس حاصل نمایید: 09121275588 و 02128425688

معامله املاک ورثه ای

بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران اذعان می دارد که برای معامله املاک ورثه ای، مراحل زیر طی می گردد.

  • مشخص بودن صاحب ملک: ملک مورد معامله باید به نام شخص موتوفی باشد
  • گواهی انحصار وراثت: این گواهی مهمترین مدرک برای انجام معامله ملک موروثی است. بهتر است برای اینکه از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم گواهی را با شناسنامه موتوفی تطبیق بدهیم. از طریق استعلام اطمینان حاصل کنیم تا ورثه ی دیگری وجود نداشته باشد. وکیل املاک ورثه ای می تواند تمامی این مراحل را به عهده بگیرد.
  • بررسی وارث صغیر: باید تمامی وراث احراز هویت بشوند. اگر کسی از وراث زیر 15 سال سن داشت، از لحاظ قانونی تصرفی بر اموال خود ندارد. معامله را باید قیمش از طرف او انجام دهد. در این مورد ابتداعا درخواست به دادسرا داده میشود. پس از بررسی های لازم مجوز برای قیم صادر میگردد. برای طی مراحل صدور مجوز ها می توانید از وکیل املاک ورثه ای مشورت بگیرید.
  • بررسی وصیت نامه موتوفی
  • نگهداری مدارک و مستندات مربوط به معامله و ملک
  • بررسی وکالت نامه وراث برای فروش ملک
  • بررسی حساب های مالیاتی موتوفی در ارتباط با ملک مورد معامله

نکته مهم در معاملات املاک ورثه ای

بهترین وکیل ملکی در تهران اذعان می دارد: حضور وراث برای عقد قرارداد، از مهمترین نکات این نوع از معاملات است. در معامله با بيش از يك نفر، حضور همه آن‌ها لازم است. مگر اينكه يك نفر از جانب بقيه وراث وکالتنامه قانونی داشته باشد. كه در آن صورت حضور آن شخص به تنهايي برای انجام قرار دادكفايت مي‌كند و دیگر نیازی به حضور همگی وراث نیست.

اگر وراث وکیل املاک ورثه ای داشته باشند، حضور وی به هنگام معامله الزامي است. این وکیل متخصص موظف است استعلام های لازم را جهت آمادگی ملک برای معامله از نظر انحصار وراثت را بررسی کند. در صورت نیاز به مشاوره با وکیل املاک ورثه ای تماس بگیرید: 28425688-021 و 09121275588

admin

نظرات بسته شده است.

تماس باما