تماس با ما

نکات حقوقی ملکی که باید بدانید

نکات حقوقی معاملات ملکی

خریدار و فروشنده در زمان خرید ملک، با توجه به ارزشمند بودن معاملات ملکی و سرمایه گذاری افراد در این زمینه، باید به مسائل و نکات حقوقی ملکی توجه کنند. به خصوص افرادی که برای اولین بار اقدام به خرید ملک می کنند، باید بهتر قوانین مربوط به امور ملکی را مطالعه کنند. علاوه بر این، بهتر است افراد برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان با بهترین وکیل در تهران که در حوزه ملکی تجربه کافی را داراست، مشاوره تخصصی داشته باشند. ضمن این مقاله راه ارتباطی با بهترین وکیل را قرار خواهیم داد.

نکات حقوقی ملکی در قراردادها

یکی از موقعیت هایی که دانستن نکات حقوقی ملکی کمک رسان شما خواهد بود، حین عقد انواع قراردادهاست. در این بخش به برخی نکات کارآمد در زمینه قراردادها اشاره می کنیم:

  • باید دقت داشته باشیم که آیا در قرارداد شرط داوری  ذکر شده است یا خیر؟ اگر عنوان شده باشد هرگونه اقدام به تعهدات یا عدم توانایی در انجام آنهااز طریق نهاد داوری حل می شود.
  • بررسی شود که ملک موقوفه نباشد. اگر از مواردی مانند مسکن مهر است مالکیت زمین مشخص شود.
  • طرح دعاوی باید بر علیه کلیه افرادی که در گذشته ملک را خرید و فروش نموده اند تا به آخرین خریدار برسد صورت بگیرد.
  • اصالت قرارداد بررسی و تایید شود. به این معنی که قرارداد با وکالت تنظیم شده باشد یا در غیر این صورت شخصی به درستی آنرا تنظیم کرده باشد.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی آنلاین، با ما در ارتباط باشید: 021-28425688 و 09121275588

نکات حقوقی ملکی مهم کدام اند؟
نکات ملکی مهم در معاملات چیست؟

نکات حقوقی ملکی در معاملات املاک

حین معاملات املاک، باید به نکات حقوقی ملکی زیر توجه شود:

  • هویت خریدار و فروشنده: اطلاعات شخصی مربوط به احراز هویت خریدار و فروشنده باید به طور دقیق در قرارداد باشد.
  • خریدار باید بررسی کند که ملک مورد نظر سندش 6 دانگ به نام فروشنده باشد و همچنین ملک وقفی نباشد.
  • خریدار باید بررسی کند که فروشنده برای به فروش ملک مورد نظر متع قانونی نداشته باشد.
  • قیمت ملک به طور دقیق ذکر شده باشد. تااز بابت ارزش مالی به صورت شفاف قرارداد معتبر باشد.
  • ملک مورد معامله به طور دقیق در متن قرارداد معرفی شود. به این معنی که تمامی ویژگی ها و آدرس و مسائل مربوط به ملک ذکر شود. تا بعد ها ادعایی از هیچکدام از طرفین صورت نپذیرد.

به منظور مشاوره سریع و آسان با وکیل متخصص شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری تماس حاصل نمایید: 09121275588

نکات حقوقی ملکی در دعاوی ملکی

در دعاوی ملکی نیز مانند امور مربوط قراردادها، نکات حقوقی ملکی به کمکتان می آید تا از بروز هرگونه ضرر و زیان احتمالی، جلوگیری به عمل آید. معمولا بهترین وکیل ملکی در تهران با تکیه بر این نکات و قوانین، بهترین نتیجه را برای موکلین خود حاصل می نماید. این نکات در دعاوی متفاوت ملکی عبارت اند از:

نکات حقوقی ملکی در دعاوی حقوقی املاک:

از نکات حقوقی ملکی در این دعاوی می توان به این موضوع اشاره کرد که این نوع دعاوی املاک زیر شاخه های زیادی دارند. از نمونه دعاوی که به عنوان دعاوی حقوقی املاک تلقی می شوند، می توان به گرفتن پایان کار برای ساختمان هایی که مراحل ساختشان به پایان رسیده است اشاره کرد. همچنین تنظیم رسمی سند ها و انتقال ملک از شخصی به شخص دیگر را نیز در این دسته می باشد.

نکات حقوقی ملکی در دعاوی کیفری املاک :

از مهم ترین نکات حقوقی ملکی که باید مد نظر داشته باشید این است که، اگر در ملک خریداری شده جرمی صورت بگیرد، برای پیگیری باید دعاوی کیفری طرح شوند. از نمونه دعاوی ملکی که کیفری اتلاق می شوند می توان به جرم هایی اشاره کرد که فرد تعمدا اقدام به انجامشان می کند. یعنی از سر سهل انگاری یا بدون عمد نیست. مانند:تصرف عدوانی یا جعل سند. در این قبیل دعاوی، بهترین وکیل کیفری در تهران یاری رسان شما خواهد بود.

نکات حقوقی ملکی در دعاوی ثبتی املاک :

دعاوی ثبتی املاک نیز شامل برخی نکات حقوقی ملکی مهم می شوند. این دعاوی زیر مجموعه همان دعاوی املاک هستند که از اهمیت بسیار بالایی بر خوردارند. مسائل حقوقی که در ثبت اسناد در معاملات صورت می گیرد در این دسته قرار می گیرند.از جمله دعاوی که می توان به آن در این دسته اشاره کرد عبارت است از: باطل کردن اسناد یا متوقف کردن  کارهای اجرایی.

باید بدانیم که مشکلات ملکی که عنوان شد به دلیل عدم تحقیق کافی در ارتباط با ملک مورد نظر و در انتها نداشتن آگاهی از قرارداد به جهت معامله ملک مورد نظر می باشد. برای پیگیری این قبیل مسائل حقوقی بهترین روش مشاوره و کمک گرفتن از وکیل ملکی است. تا مسائل بهتر و با سرعت بیشتری پیشبرد داشته باشند.

admin

نظرات بسته شده است.

تماس باما