تماس با ما

دادنامه عقد اجاره را بخوانید

عقد اجاره - دادنامه حقوقی - وکیل قرارداد ها

عقد اجاره ، انواع آن و ویژگی های مربوط به آن را در مقاله ای جداگانه مورد بررسی قرار دادیم. حال در مقاله پیش رو بر آنیم تا دادنامه عقد اجاره را به منظور درک بهتر موضوع، و همچنین آشنایی با نظر قضات ارائه دهیم. اگر به دنبال بهترین وکیل در تهران که در امور قراردادها تخصص دارد، هستید، با ما همراه باشید.

عقد اجاره

عقد اجاره را دربخش های قبل مورد بررسی قرار دادیم. گفتیم که، عقد اجاره قراردادی است که به واسطه آن شخصی منافع عین مال خود را با شخص دیگری معامله می کند. وی در عوض آن اجرتی دریافت می کند. با انواع آن و ماهیت و شروط لازم برای این عقد نیز آشنا شدیم. علاوه بر آن طبق بررسی ها دانستیم که عقد اجاره مربوط به سرقفلی نیز مستلزم بهره مندی از تخصص بهترین وکیل سرقفلی در تهران است.

به منظور مطالعه بیشتر کلیک کنید: عقد اجاره

در ادامه ضمن بررسی دادنامه عقد اجاره شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری را نیز به جهت استفاده از مشاوره سریع و آسان ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.

دادنامه عقد اجاره

این نوع از عقد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین وکیل فسخ قرارداد در تهران در باره عمده مشکلاتی که در مورد این عقد با آن رو به برو می شویم اذعان می دارد: بعضا به دلیل عدم آگاهی کافی در شرط ضمن عقد قرارداد و شرایط فسخ مشکلاتی به وجود می آید. در مواردی دیگر یکی از طرفین به از انجام تعهدات خود سر باز می‌زنند و یا تعهدات مورد توافق در قرارداد به درستی انجام نمی‌شود.

از این رو امروزه تعداد پرونده ها و دادنامه عقد اجاره زیاد شده است. اما وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص قرارداد ها می توانند با استفاده از دانش و تجربه کافی به پیشبرد هرچه بهتر پرونده کمک کنند. بدین گونه علاوه بر صرفه جویی در زمان از ضرر و زیان بیشتر نیز جلوگیری نمایند.

بررسی دادنامه عقد اجاره
عقد اجاره دادنامه حقوقی

به منظور استفاده از مشاوره تلفنی و یا رزرو مشاوره حضوری با محمد حاجیلو وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید: 09121275588 و 28425688-021


موضوع دادنامه عقد اجاره

در این بخش دادنامه عقد اجاره با راهنمایی بهترین وکیل چک در تهران ارائه می شود. موضوع: مطالبه وجه چک صادره بابت تضمین تخلیه مورد اجاره، با وصف تخلیه ملک و ایراد خسارت به ملک، مصداق بزه خیانت درامانت است. مستندات: ماده 674 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375


رای دادگاه بدوی

در ابتدای دادنامه عقد اجاره در مرحله بدوی می خوانیم: در خصوص اتهام م.ش. دایر بر خیانت درامانت نسبت به چک شماره … عهده بانک ت. به مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال موضوع شکایت م.؛به این شرح که چک مذکور بابت تضمین تخلیه در اختیار موجر (متهم) قرار گرفته تا در صورت عدم تخلیه ملک در موعد مقرر و عدم تحویل ملک، اقدام به وصول نماید.

درحالی که به دلالت محتویات پرونده و تصویر مصدق چک های مربوط به اجاره بهای ماه های پس از اتمام قرارداد که دلالت بر توافق طرفین بر ادامه قرارداد اجاره پس از اتمام مهلت آن دارد.

نتیجه گیری

رای قضات به عنوان نتیجه در دادنامه عقد اجاره در مرجله بدوی، بدین شرح است: با توجه به این که طبق استعلام صورت گرفته و پشت نویس چک ها که حکایت از وصول چک ها توسط متهم دارد و متهم نیز به این امر اذعان دارد، لذا ید وی نسبت به چک موضوع شکایت امانی بوده و اقدام وی در جهت ارائه آن به بانک و صدور گواهی عدم پرداخت موجبات تحقق بزه خیانت درامانت را فراهم نموده که با توجه به کیفرخواست صادره از دادسرای ناحیه 12 تهران دفاعیات بلا وجه متهم و قرائن و امارات موجود بزهکاری وی محرز و مسلم است.

مستنداً به ماده 674 قانون مجازات اسلامی 1375 نامبرده را به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم می نماید. رأی صادره حضوری محسوب و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران است.

رئیس شعبه 1024 دادگاه عمومی جزایی تهران- شکاری


رای دادگاه تجدید نظر استان

در خصوص تجدیدنظرخواهی برای دادنامه عقد اجاره که در قسمت قبل ارائه شد، می خوانیم: آقای م.ش. نسبت به دادنامه شماره 00797 مورخ 26/08/1393 صادره از شعبه 1024 دادگاه عمومی جزایی تهران که به موجب دادنامه معترض عنه تجدیدنظرخواه بابت خیانت درامانت یک فقره چک به شماره … عهده بانک ت. به مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال موضوع شکایت آقای م. به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم گردیده؛

نتیجه گیری

نتیجه رای دادگاه تجدید نظر در دادنامه عقد اجاره را بدین صورت، داریم: حال دادگاه با التفات و با توجه به محتویات پرونده و مفاد لایحه تجدیدنظرخواهی نظر به این که بزه منتسبه حسب اوراق و مندرجات پرونده و دلایل منعکس در رأی محرز بوده و ایراد و اعتراض موجه و مؤثری که موجبات نقض و بی اعتباری دادنامه معترض عنه را ایجاب نماید ابراز و اقامه نشده و از حیث رعایت تشریفات قانونی و مبانی استنباط و توجه به مستندات فاقد اشکال است.

لذا با رد اعتراض به استناد بند الف ماده 257 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری دادنامه تجدیدنظرخواسته تأیید می گردد. رأی صادره قطعی است.

شعبه 20 دادگاه تجدیدنظر استان تهران – رئیس و مستشار رضا آروین – علی امرایی


وکیل متخصص در عقد اجاره

دفتر حقوقی محمد حاجیلو، بهترین وکیل ملکی در تهران آماده ارائه خدمات در زمینه های مختلف حقوقی و کیفری برای تنظیم قرارداد ها بالاخص عقد اجاره می باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که همه چیز تنظیم یک قرارداد نیست. حتی اگر بعد از دریافت دادنامه عقد اجاره در دادگاه بدوی، نیازمند مشاوره باشید، می توانید از خدمات این دفتر بهره مند گردید. تماس بگیرید: 09121275588 و 28425688-021

گاهی این موضوع پیش می آید که به دلیل عدم آگاهی از قوانین حاکم، بین طرفین در عقد اجاره، درگیری صورت می پذیرد. از این رو موضوع از حالت حقوقی خارج می شود. این بدان معناست که موضوع شما به خود جنبه کیفری می گیرد. در چنین مواقعی پیشنهاد ما به ما، استفاده از مشاوره تخصصی با بهترین وکیل کیفری در تهران است.

admin

نظرات بسته شده است.

تماس باما