تماس با ما

آشنایی با وکلای دعاوی ملکی

آشنایی با وکلای دعاوی ملکی

آشنایی با وکلای دعاوی ملکی در عصر حاضر بسیار حائز اهمیت است چرا که امروزه بشر با انواع و اقسام مشکلات حقوقی در حوزه های مختلف به خصوص در زمینه ی ملک و زمین و مستغلات رو به روست. در گذر زمان پیشرفت های بسیاری در حوزه های مختلف جامعه صورت گرفته است. این پیشرفت ها در در تمامی حوزه ها همچون  اقتصاد، صنعت، روابط انسان ها و … به چشم می آید. در این بین روابط اجتماعی که در میان انسان ها به وجود آمده است بر اساس مسائلی است که دارای ارزش مالی هستند و همین امر موجب شد تا مسائل و مشکلات حقوقی به وجود آیند. مشکلات حقوقی به وجود آمده در خصوص املاک گاهی از چنان پیچیدگی و گستردگی ای برخوردار هستند که فرد فاقد دانش و تجربه ی لازم به تنهایی قادر به حل و فصل آن ها نبوده و نیاز است که این کار به یک وکیل متخصص محول شود.

وکلای دعاوی ملکی افرادی هستند که علاوه بر داشتن دانش و تحصیلات حقوقی و ملکی ، تسلط و تجربیات کافی در مطرح کردن وکیل دعاوی ملکی و یا دفاع آشنایی با وکلای دعاوی ملکی از این دعاوی را داشته باشد . وکی دعاوی ملکی  قادر هستند که با دانش حقوقی بالای خود در این زمینه ها بهترین راهکار را به موکل خود بای حل و فصل دعاوی ارائه دهند. در ادامه قصد داریم در خصوص ویژگی های وکلای دعاوی ملکی خوب و با تجربه صحبت نماییم:

نکات مهم در مورد وکلای ملکی

نحوه ی صحیح تنظیم دادخواست را می توان به عنوان یکی از مهم ترین خصوصیات یک وکیل کاردان به حسب آورد. در واقع بخش اعظم از مهارت و دانش یک وکیل املاکی یا هر وکیل دیگری در تشخیص صحیح و به موقع نوع دعوایی است که باید اقامه کند و در دادخواست بنویسد. به همیین علت یکی از ویژگی هایی که با آن می توان میزان مهارت وکیل را سنجید هنر لایحه نویسی و شرح ما وقع و تنظیم دادخواست است.  

اطلاع داشتن از هزینه ها

آگاهی از هزینه ها تا پایان کار یک پرونده یکی دیگر از ویژگی های یک وکیل حاذق  وبا تجربه است. در واقع وکیل دعاوی ملکی باید بتواند تشخیص دهد که آیا قدم گذاشتن در مسیر پر پیچ و خم پرونده ارزش پرداخت هزینه آشنایی با وکلای دعاوی ملکی های هنگفت را دارد یا خیر که این موضوع فقط با تکیه بر دانش و تجربه ی وکیل ممکن خواهد بود.

تجربه

هر چقدر که تعداد موفقیت های یک وکیل در حل و فصل پرونده ها بالاتر باشد نشان از بیشتر بودن تجربه ی وکیل است. طبیعتا یک وکیل جوان برای رسیدگی به پرونده های سنگین دعاوی ملکی گزینه ی مناسبی نیست. اگر وکیل از تجربه ی کافی برای حل و فصل پرونده های دعاوی ملکی برخوردار نباشد موکل باید هزینه های بسیاری را صرف نماید و علاوه بر آن زمان زیادی را نیز از دست خواهد داد.

برخورد مناسب و پیگیری

یک وکیل خوب روابط عمومی بسیار خوبی دارد و همواره با راهنمایی ها و مشاوره های خود وکیل دعاوی ملکی خود را از روند پیشرفت پرونده آگاه می نماید و علاوه بر این مسائل سخت حقوقی با با بیانی ساده و صریح به موکل خود منتق می کند.

نظارت کامل بر اجرای صحیح احکام

یک وکیل ملکی خوب باید قادر باشد که به خوبی بر اجرای احکام موجود نظارت نماید و اگر لازم باشد اعتراضاتی را برای اخذ حق موکل خود اعلام نماید. دعاوی ملکی پس از انشاء رای توسط قاضی و ارجاع آنبه واحد اجرای احکام، این واحد وظیفه ی اجرای صحیح حکم را دارد و کیل باید با دقت کافی روی عملکردهای نهاد های اجرا کننده  حکم نظارت نماید.  

آگاهی کامل نسبت به قوانین ثبت اسناد و املاک

یک وکیل دعاوی ملکی خوب و متخصص و کاردان باید از کلیه قوانین مربوط به ثبت اسناد و املاک آگاه باشد و این آگاهی فقط به واسطه ی دانش اندوزی و تجربه حاصل خواهد شد.

HAJILOU MOHAMMAD

نظرات بسته شده است.

تماس باما