تماس با ما

چرا آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق الزامی است؟

مراحل آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق

باید بدانیم که زوج‌ ها برای جدایی لازم است که حتما به پزشک قانونی مراجعه کنند. این مراجعه برای اخذ گواهی پزشکی قانونی را برای اثبات بکارت، عدم حاملگی می باشد. که ز.جین باید دریافت کنند و به دادگاه ارائه دهند. در این مقاله به بررسی آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق می پردازیم.

بهترین وکیل در تهران متخصص در امور خانواده و جدایی در رابطه با آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق اذعان می دارد که اگر مرد یا زن به دلایل زیر اقدام به جدایی نمایند، تنها با وجود گواهی از مرجع مربوطه این موضوع امکان‌ پذیر است:

  • عدم وجود بکارت
  • بیماری
  • عقیم بودن
  • مدعی تدلیس در ازدواج
  • یا زن بخواهد مشکلاتی مانند اعتیاد مداوم مرد به مواد مخدر، بیماری‌های جسمانی و روانی او را به دادگاه ثابت کند.

با بررسی بیشتر این موضوع همراه ما باشید.

آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز اشاره کردیم، یکی از مراحل که زوجین باید حتماً آن را برای جدایی انجام دهند آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق است. زیرا با این آزمایش، عوامل زیر مشخص می گردد:

  • عیوب زن و مرد که موجب فسخ نکاح می‌ شود.
  • بیماری‌ هایی مانند جنون که اجازه صدور رأی طلاق یک طرفه را برای زوجه ممکن می‌ کند.

گفتنی است که موارد بالا تنها در صورتی قابل اثبات است که توسط آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق تأیید شوند. در غیر اینصورت تحقق نمی یابند.

از طرفی برای طلاق لازم است که گواهی عدم بارداری یا بکارت زوجه نیز توسط زوجین ارائه شود. چون اگر زوجه باکره باشد، شرایط عده، پرداخت مهریه و سایر موارد مربوط به زوجه، تغیر می‌ کند؛ بنابراین بدون ارائه گواهی پزشکی قانونی عملاً طلاق امکان‌پذیر نیست. بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران در باب آزمایش پزشکی قانونی اذعان می دارد که حتی در صورتی که زن و مرد برای جدایی توافقی اقدام کنند نیز باید گواهی عدم بارداری، باکرگی را به دادگاه ارائه دهند.

آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق

همانطور که گفتیم، این متن در باب آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق ، مراحل، دلایل و شرایط آن تهیه و تنظیم گشته است. در دفتر حقوقی محمد حاجیلو، وکیل پایه یک دادگستری، بهترین وکیل خانواده در تهران بر آنیم تا با ارائه مقالات در زمینه های مخالف امور خانواده، سطح آگاهی کاربران را ارتقا بخشیم.

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی از شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری استفاده نمایید: 09121275588 و 02128425688


موارد آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق

چرا زنان باید حتماً توسط پزشک قانونی معاینه شوند؟ چه مواردی در آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق چک می شود؟ در پاسخ به این سوالات در ادامه مواردی که تنها رأی پزشکی قانونی برای تأیید آن الزامی است را ارائه می دهیم. لازم به ذکر است هر کدام از موارد برای یک نوع اثبات در دادگاه کارآمد است:

  • بررسی سلامت پرده باکره و تشخیص وجود پارگی یا عدم اشکال در آن
  • بررسی وضعیت مقعد در صورت وجود پارگی و شکایت به خاطر رابطه جنسی اجباری یا تجاوز
  • انجام معاینه باردار، نازا بودن یا سقط‌جنین
  • بررسی عیوب زن جهت فسخ نکاح
  • بررسی بدن زن جهت وجود آثار ضرب و شتم جهت طلاق به خاطر عسر و حرج

بهترین وکیل مهریه در تهران تاکید می نماید که برخی از این موارد که در آزمایش پزشکی قانونی بررسی می گردد، بر مهریه زن تاثیر مستقیم دارد.

دلایل آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق

بارها در خلال این مقاله گفتیم که آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق دلایل مختلفی دارد. در این بخش می خواهیم این دلایل را به عنوان اصلی ترین ها، بررسی و دسته بندی نماییم. این دلایل عبارت اند از:

  • اولین دلیلی که زوجین را وادار می‌کند تا گواهی پزشکی قانونی را برای طلاق دریافت کنند عدم بارداری زن است. چون در صورت بارداری زوجه مرد باید تا پایان وضع حمل زن نفقه او را بپردازد. همچنین، در این شرایط موضوع حضانت فرزند بعد طلاق مطرح می‌ شود. عده زن باردار نیز با عده زنی که در دوران عدم بارداری جدا شده متفاوت است.
  • دومین موضوعی که معاینه پزشک قانونی برای طلاق را ضروری می‌ کند، بکارت زوجه است. اگر زن موقع طلاق باکره باشد، تنها نیمی از مهریه به او تعلق می‌ گیرد. بعد طلاق نیازی به نگه‌ داشتن عده ندارد. همچنین، در صورتی که زوجه باکره باشد می‌تواند بعد از طلاق برای پاک کردن اسم همسرش از شناسنامه اقدام کند.

اگر بعد از انجام آزمایش پزشکی قانونی و اخذ گواهی مربوطه، در مراحل جدایی و مطالبه مهریه، با امور ملکی مواجه گشتید، پیشنهاد ما به شما، بهره مندی از مشاوره تخصصی با بهترین وکیل ملکی در تهران است.

زمان ارسال جواب آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق

در بحث طلاق اغلب زوجین نگران اتلاف وقت هستند. به عبارتی زوجین می‌ خواهند سریع‌تر دادخواستشان را به نتیجه برسانند. یکی از مواردی که باعث ایجاد نگرانی به دلیل وقفه در پرونده است، آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق و دریافت نتیجه و ارائه آن به دادگاه است.

در این رابطه باید بگوییم که صدور رأی پزشکی قانونی با توجه به نوع معاینات درخواستی از طرف دادگاه و مراجعین متغیر است؛ اما به طور کلی می توان گفت، از زمان مراجعه به پزشک قانونی تا صدور رأی نهایی بین ۱۰ تا ۱۵ روز زمان لازم می باشد. لازم به ذکر است، این آزمایش و موضوعات مربوط به آن در زمره موضوعات حقوقی قرار دارد. اگر با موضوعات کیفری در امور خانواده به دلیل ایجاد تنش و درگیری مواجه گشتید، از مشاوره با بهترین وکیل کیفری در تهران غافل نمانید.

هزینه آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق چقدر است؟

در ارتباط با هزینه های آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق اینچنین می گوییم. هزینه‌ ای که برای این مورد در نظر می گیرند، مطابق با تعرفه اعلامی از طرف وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی است. با توجه به اینکه تعرفه خدمات درمانی در طول سال‌های مختلف متغیر است. در نتیجه هزینه‌ ای که برای این آزمایش در نظر می گیرند نیز متغیر می باشد.

جهت کسب اطلاعات دقیق درباره مبلغ این آزمایش برای معاینه زنان یا صدر گواهی پزشکی قانونی برای فسخ نکاح و موارد دیگر اینچنینی، بهتر است از مراکز درمانی استعلام به روز را بگیرید.

جهت مشاوره با پزشک متخصص در امور پرشکی کلیک کنید: بهترین وکیل جرایم پزشکی در تهران

امکان طلاق بدون آزمایش پزشکی قانونی وجود دارد؟

در این بخش به عنوان سخن پایانی به مهمترین سوال کاربران در خصوص آزمایش پزشکی قانونی برای طلاق پاسخ می دهیم. سوال مهم این است که آیا امکان طلاق بدون انجام این آزمایش، وجود دارد؟ خیر.

این گواهی آنقد اهمیت دارد که در واقع اگر هنگام طلاق زن مدعی شود باکره است، حتی اگر شوهر هم موافق دوشیزگی همسر خود باشد، حتما باید گواهی بکارت خود را به دادگاه ارائه دهد. تا دادگاه با ملاحظه آن، حکم طلاق را صادر نماید. و حق و حقوق زن را مشخص کند.

این در حالی است که این موضوع در مورد گواهی بارداری تا این خد سخت گیرانه نیست. به عبارتی م یتوان گفت که در این مورد، برخی از شعب دادگاه های خانواده برای دریافت گواهی عدم بارداری سخت گیری زیادی ندارند. با این تفاوت که در حکم طلاق ، قید می کنند که محضر دار برای ثبت طلاق باید گواهی عدم بارداری را از زوجین مطالبه نماید.

admin

نظرات بسته شده است.

تماس باما