تماس با ما

وکالت خرید ملک

وکالت خرید ملک

امروزه خرید املاک به دلیل نوسان در اوضاع اقتصادی، یکی از سرمایه گزاری های پر ریسک به شمار می رود. بحثی که در این امر مطرح میگردد، بحث وکالت خرید ملک است. در این مقاله با راهنمایی و همراهی بهترین وکیل در تهران به بررسی این موضوع و ابعاد مختلف آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

جزئیات وکالت خرید ملک

بهترین وکیل ملکی در تهران اذعان می دارد که وکالت خرید ملک یکی از انواع وکالت نامه است که در آن یک طرف قرارداد به عنوان وکیل پایه یک دادگستری و طرف دیگر به عنوان موکل تعیین می شود. در این قرارداد یک طرف معامله که قصد دارد کاری را انجام دهد به عنوان موکل تعیین می گردد. طرف دیگر قرارداد که به عنوان وکیل تعیین می شود باید اهلیت لازم برای انجام موردی که به او محول می شود را داشته باشد.

ویژگی وکالت خرید ملک

نکته مهمی که یک وکالت خرید ملک باید داشته باشد مکتوب بودن آن است. این وکالت نامه باید در دفاتر اسناد رسمی نوشته شود. همچنین به صورت قانونی نیز به ثبت برسد. ارائه یک نسخه مکتوب که مهر دفترخانه در آن وجود ندارد، هیچ ارزشی ندارد. در نتیجه در هیچ مرجع قضایی نیز نمی توان به آن استناد کرد.

وکیل پایه یک دادگستری اذعان می دارد که این موضوع مهم ترین و اساسی ترین نکته ای است که باید به آن توجه کنید. معمولا وقتی این قرارداد نوشته می شود یک نسخه از آن در اختیار موکل و نسخه دیگر در اختیار وکیل پایه یک دادگستری قرار می گیرد. ضمنا هر دو نسخه باید کاملا مشابه هم باشند. همچنین این دو نسخه نباید متفاوت باشند. در صورتی که هر یک از طرفین فوت کنند یا دچار دیوانگی شوند وکالت خرید ملک به صورت خودکار فسخ خواهد شد.

وکالت خرید ملک

جهت مشاوره با محمد حاجیلو در باب امور ملکی بالاخص وکالت خرید ملک ، که از امور تخصصی و پر اهمیت ملکی است، می توانید از شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری استفاده نمایید:

09121275588 و 02128425688

در نظر بدارید که امور ملکی عمدتا از امور حقوقی به شمار می روند. در صورتی که با موضوعات کیفری سر و کار دارید، پیشنهاد ما به شما، استفاده از مشاوره تخصصی با بهترین وکیل کیفری در تهران است.


مشکلات خرید با وکالت خرید ملک

در این بخش به مشکلاتی که خرید املاک با استفاده از وکالت خرید ملک با خود به همراه دارد می پردازیم. این مشکلات از قرار زیر است:

  • یکی از مشکلاتی که وکالت خرید ملک ممکن است ایجاد کند، زمان بر شدن کار انتقال سند است. برخی مواقع انتقال سند از فردی که ملک را می فروشد به فردی که آن را خریداری می کند، ممکن است احتیاج به صرف زمان زیادی داشته باشد.
  • از دیگر مشکلاتی که این وکالت می تواند ایجاد کند تحمیل هزینه های اضافی است. گاهی اوقات انتقال سند از فروشنده به خریدار هزینه های زیادی را به بار می آورد. این مورد حتی زمانی که خرید خانه با استفاده از وام اوراق بهادار صورت می گیرد، ممکن است بیش از آنچه که شما تصور می کنید باشد.
  • فرار مالیاتی از دیگر مشکلاتی است که خرید خانه بدین صورت می تواند ایجاد کند.
  • گم شدن سند رسمی ملک و یا عجله فروشنده برای فروش از دیگر مشکلاتی که می توان در این رابطه به آنها اشاره کرد.

نکات مهم در معامله با وکالت خرید ملک

  • اگر قصد دارید یک معامله کلان وکالتی از جمله وکالت خرید ملک انجام دهید قبل از هر گونه اقدامی ابتدا صحت و درستی وکالت نامه را از دفترخانه ای که سند مذکور در آن تنظیم شده است، جویا شوید.
  • دقت کنید که این استعلام اعتبار باید به صورت کتبی انجام شود. اسعتلام شفاهی به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرش نیست.
  • از انجام معامله هایی که در آن تعداد موکلین زیاد است و به عنوان مثال ملک مورد نظر وراثتی و یا شراکتی است، اجتناب کنید.
  • معمولا این معامله ها دردسرها و پیچیدگی های زیادی دارند. به همین دلیل توصیه به انجام این معاملات نمی کنیم.
  • همان طوری که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم در صورتی که موکل و یا وکیل فوت و یا دچار دیوانگی شوند وکالت خرید ملک به صورت خود به خود فسخ می شود.
  • فرض کنید که یک ملک را به صورت وکالتی خریداری کردید، چنانچه قبل از آنکه سند به نام شما شود فروشنده فوت کند شما نمی توانید هیچ گونه ادعایی داشته باشید. در نهایت ملک مورد معامله به فرزندان فرد متوفی منتقل می شود. برای آنکه ریسک این موضوعات را کاهش دهید بهتر است یک مبایعه نامه تنظیم کنید تا اگر فروشنده فوت کرد، شما بتوانید صاحب ملکی که خریداری کرده اید بشوید.
HAJILOU MOHAMMAD

نظرات بسته شده است.

تماس باما