تماس با ما

مشاوره با وکیل املاک

مشاوره با وکیل املاک

ضرورت مشاوره با وکیل املاک

مشاوره با وکیل املاک و بهره مندی از راهنمایی های وی می تواند تا حد بسیاری از وقوع مشکلات در آینده جلوگیری به عمل آورد. امروزه ملک و زمین جزو مواردی هستند که بسیار خرید و فروش می شوند. افراد بسیاری نیز هستند که قصد دارند روی ملک و زمین سرمایه گذاری نمایند تا در این راه به سودآوری قابل توجهی برسند. با توجه به افزایش خرید و فروش هایی که صورت می گیرد طبیعتا احتمال وقوع جرم و بروز مشکلات افزایش پیدا می کند. گاهی مشکلات به وجود آمده چنان گسترده و پر پیچ و خم هستند که فرد به تنهایی قادر به حل و فصل کردن ان ها نیست و در این هنگام است که مشاوره با وکیل املاک بسیار ارزشمند است و می تواند تا حد زیادی در صرفه جویی در زمان وهزینه موثر باشد.  باید در انتخاب وکیل ملکی برای رسیدگی به پرونده خود تا حد ممکن تحقیقات لازم را به عمل آورد و با چشمانی باز اقدام به وکیل نمود زیرا این احتمال وجود دارد که با انتخاب یک وکیل نامناسب وقت، هزینه و همچنین احتمال گرفتن حق خود را از دست بدهید. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص ویژگی ها و نکات یک وکیل املاک با تجربه و خوب صحبت نماییم که باید در حین اخذ وکیل به آن ها توجه بسیاری کرد.

تنظیم دادخواست

نحوه ی تنظیم دادخواست از جمله مهم ترین ویژگی های یک وکیل خوب است چرا که بخش اعظم از مهارت و دانش یک وکیل املاک به این موضوع مربوط می شود. نکته ای که باید بدانید آن است که نحوه ی تنظیم دادخواست فقط مختص به وکیل در حوزه ی املاک نبوده و در واقع تمام وکیلان در هر حوزه ای که فعالیت می نمایند باید از هنر لایحه نویسی و شرح ما وقع و تنظیم دادخواست برخوردار باشند. بنابراین باید گفت که هنر لایحه نویسی و شرح ما وقع و تنظیم دادخواست نیز از موارد قابل توجه در مورد یک وکیل حاذق است که وکیلان باید آن را کسب کرده باشند.یک وکیل املاک خوب و باتجربه باید بتواند پس از بررسی نمودن پرونده موکل خود برآوردی از هزینه ها داشته باشد و به موکل خود بگوید که آیا این پرونده ارزش وقت گذاشتن و پردخت زینه های دادرسی را دارد و یا خیر؟ این موضوع تنها با درک صحیح از میزان احتمال موفقیت در دعوا حاصل می شود که ناشی از علم و تجربه ی کافی است.میزان تجربه ی وکیل در رسیدگی به پرونده های حجیم و سنگین بسیار مهم است. قطعا یک وکیل املاک جوان و تازه کار  تجربیات لازم را ندارد و به همین علت برای بر عهده گرفتن پرونده های سنگین و مهم مالی مانند ملک و املاک فرد مناسبی نیست زیرا برای اینگونه پرونده ها و نیاز به وجود مهارت و دانش تجربی بیشتری وجود دارد.

آگاهی و اشراف کامل به قوانین ثبت املاک

یکی از مواردی که وکیل املاک باید باتجربه باید از آن برخوردار باشد داشتن اطلاعات کافی از قوانین ثبت اسناد و املاک است. این موضوع نیز تنها از طرق دتنش و تجربه به دست می آید.  وکیل باید کلیه پیگیری های لازم را در خصوص پرونده در دست خود داشته باشد. علاوه بر آن لازم است که به موکل خود آگاهی و مشاوره های لازم داشته باشد و مطالب سخت حقوقی را به ساده ترین شکل به وی منتقل کند.وکیل املاک باید بتواند با دقت برروی عملکرد نهاد های اجرا کننده حکم نظارت و دقت داشته باشد تا اگر احکام درست و دقیق اجرا نشد برای جلوگیری از تضییع حق موکل اعتراضات و اقدامات حقوقی متناسب را انجام دهد.

HAJILOU MOHAMMAD

نظرات بسته شده است.

تماس باما