تماس با ما

بهترین وکیل مهریه در تهران تضمینی برای دریافت مهریه

بهترین وکیل مهریه در تهران

مهریه جز حقوق اولیه و اصلی زنان در عقد ازدواج به شمار می رود. وکیل پایه یک دادگستری را که د امور مربوط به خانواده بالاخص در مطالبه مهریه مهارت دارد، بهترین وکیل مهریه در تهران می نامیم. در این مقاله علاوه بر بررسی مهریه ردر قانون مدنی ایران، به اهمیت اشتفاده از تخصص بهترین وکیل در تهران در این زمینه خواهیم پرداخت. با ما همرله باشید.

بهترین وکیل مهریه در تهران

اینگونه عنوان میکنیم که : بهترین وکیل مهریه در تهران ، وکیل پایه یک دادگستری است که دانش و تجربه کافی در زمینه پرونده های خانواده و مهریه را دارد. اهمیت پرونده های مهریه، از جهت ارزش مالی آن است و بیشتر یک دعوی مالی محسوب می شود.
قوانین پیچیده ای که در زمینه توقیف اموال و مهریه وجود دارند، هر روز به‌روز می شوند. از این رو نیاز به مشاوره با بهترین وکیل مهریه در تهران که با روند این پرونده ها آشنا باشد امری بدیهی است.

در نتیجه از آنجایی که موضوع مهریه و روند دادرسی آن جز مسائل بسیار مهم حقوقی به حساب می اید، بهتر است از همان ابتدای چنین پرونده هایی به بهترین وکیل مهریه در تهران مراجعه کرد. وی سال های زیادی در زمینه پرونده های مربوط به مهریه فعالیت کرده است و بهتر از هر شخص دیگری از جزییات قانونی آن اطلاع دارد، به همین دلیل نیز می تواند به بهترین نحو روند دادرسی پرونده را پیگیری کند.

مشاوره با بهترین وکیل مهریه در تهران

در ادامه به این موضوع اشاره می کنیم که مهریه مسئله چندان ساده ای نیست. این موضوع پیچیدگی های خاص خودش را دارد. مسئله مهریه معمولا زمان بر است. از این رو از مهمترین ویژگی ها برای بهترین وکیل مهریه در تهران باید به توانایی ایجاد یک توافق خارج از دادگاه بین طرفین اشاره کرد.اینکار عملا مسیر قانونی را کوتاه کند.


علاوه بر ارائه خدمات تخصصی در زمینه امور مربوط با خانواده و ایفای نقش تخصصی به عنوان بهترین وکیل مهریه در تهران برای موکلیم و مراجعین، در این دفتر برآنیم تا خدمت رسان شما در امور متفاوتی، اعم از: حقوقی، کیفری، ملکی، تجاری و غیره باشیم. در صورت نیاز به مشاوره تخصصی با برترین وکلا می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید.

بهترین وکیل ملکی در تهران

2) بهترین وکیل کیفری در تهران

3)بهترین وکیل سرقفلی در تهران

مشاوره با بهترین وکیل مهریه در تهران

برای مشاوره تلفنی با وکیل پایه یک دادگستری متخصص در امور خانواده با شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید: 09121275588 و 02128425688


مزایای بهترین وکیل مهریه در تهران

از کارهایی که بهترین وکیل مهریه در تهران می تواند برای موکلین در خلال پرونده مربوط به مهریه انجام دهد، به شرح زیر است:

  • ممنوع الخروج کردن زوج از طریق اجرای مهریه
  • امکان مزایده گذاشتن املاک در صورت تمایل زن
  • رفتن وکیل در اجرای ثبت
  • ارائه گزارش به موکل
  • امکان انجام سریع کارها مانند توقیف اموال
  • تجربه کافی در زمینه انجام مراحل قانونی و ثبت
  • عدم نیاز رفتن به شهر دیگر در صورتی که محل سکونت و عقد یکجا نباشد
  • دفاع از موکل در دادگاه

البته که خود موکل می تواند برای تمامی این کارها اقدام نماید. اما بهترین وکیل مهریه در تهران به انجام تمامی امور بدون نیاز به جضور موکل سرعت می بخشد

بهترین وکیل برای مطالبه مهریه در تهران

بهترین وکیل خانواده در تهران می گوید، همانطور که در ابتدا اذعان کردیم با توجه به اهمیت مهریه برای بانوان، مهریه و انواع آن از پرکابرد ترین مسائلی هستند که امروزه در دادگاه های خانواده مطرح می گردد. اکنون می خواهیم مطالبی را در خصوص مهریه بیان نماییم تا بدانید مهریه چیست و به چه معناست.

مزایا و معایب آن چیست و آیا مهریه بهای فروش زن هست یا خیر؟ با انواع مهریه نیز آشنا می شوید و تفاوت آنها را بایکدیگر را خواهید دانست. باید در همین ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که مشاوره تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری متخصص یا به عبارت بهتر بهترین وکیل مهریه در تهران از اهمیت زیادی برخوردار است. پس با ما در این مقاله همراه باشید.

مهریه چیست؟

به عنوان بهترین وکیل مهریه در تهران اینگونه تعریف می کنیم که:

مهریه مالی است که به محض انعقاد عقد ازدواج زن مالک آن می شود. مرد را ملزم می نماید تا آن را به زن بپردازد. مهریه هم دارای مزایا و هم دارای معایبی می باشد. از معایب آن می توان گفت که تعیین مهریه های سنگین می تواند مانعی برای تشکیل خانواده باشد.

اما طبق راهنمایی بهترین وکیل مهریه در تهران می توان گفت که: اولا مهریه ممکن است کمبود سهم الارث زن را جبران کند. ثانیا مهریه گاهی می تواند مانع از گسستن زندگی زناشویی باشد. ثالثا در صورت گسستن پیمان زناشویی و انجام طلاق تعلق گرفتن مهریه به زن و پرداخت به ایشان می تواند به زندگی پس از طلاق وی کمک کند و تا حدودی مانع پریشانی و درماندگی زن باشد.

ویژگی مهریه چیست؟

از لحاظ حقوقی بهترین وکیل مهریه در تهران اذعان می دارد که مهریه باید دارای شرایط و ویژگی هایی باشد که به اختصار به آنها اشاره می کنیم:

  •  مقدار آن باید از لحاظ جنس مشخص باشد.
  • مهریه باید در بازار قابلیت داد و ستد داشته باشد مثل ماشین، زمین و … که بتوان آن را معامله کرد.
  • مهریه باید برای زوجه قابل تملک باشد.
  • مهریه نباید جز اموال وقفی یا اموال عمومی باشد و باید قابلیت نقل و انتقال داشته باشد.

وکیل به عنوان دفاع از زوجه می تواند تمامی ویژگی ها را در مطالبه مهریه مورد بررسی قرار دهد.

انواع مهریه

هنگام مراجعه به بهترین وکیل مهریه در تهران و طرح موضوع برای مطالبه مهریه اولین قدم بررسی نوع مهریه زوجه خواهد بود. این انواع به شرح زیر است:

  • الف) مهر المسمی: درصورتی که میزان و مقدار و نوع مهریه در عقد ازدواج معین شده باشد و در نکاحیه قید گردد به آن مهرالمسمی می گویند. در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران در مهر المسمی هیچگونه محدودیتی وجود ندارد. در خصوص مقدار مهرالمسمی نیز باید گفت کاملا بستگی به توافق طرفین دارد. به عبارت دیگر حداقل و حداکثری برای آن در قانون تعیین نشده است.
  • ب) مهر المتعه : در صورتی مهر المتعه به زن تعلق می گیرد که زوجین از یکدیگر طلاق بگیرند. اما طلاق در حالتی که در زمان عقد مهریه برای زن تعیین نشده باشد و علاوه بر آن نزدیکی نیز صورت نگرفته باشد.میزان مهر المتعه با توجه به وضعیت مالی مرد تعیین می شود.
  • پ) مهر المثل: در صورتی که میزان و مقدار و نوع مهریه در عقد ازدواج معین نشده باشد و در سند نکاحیه مهریه ای قید نگردد به زن مهر المثل تعلق می گیرد. عدم تعیین مهریه در نکاح دائم خللی به آن وارد نمی آورد. طبق نظر بهترین وکیل مهریه در تهران در چنین حالتی عقد صحیح است.

راه های دریافت مهریه از نظر بهترین وکیل مهریه در تهران

بهترین وکیل مهریه در تهران برای دو نوع دریافت می تواند در خواست شما را طرح نماید:

  • مهریه عند المطالبه: مهریه بعنوان دینی برگردن مرد قرار دارد. منظور از عندالمطالبه اینست که هر زمان بعد از عقد زوجه می تواند با مراجعه به دادگاه های خانواده تقاضای دریافت آن را کند و مرد نیز باید آن را پرداخت کند.
  • مهریه عندالاستطاعه: در این مورد بعد از عقد چنانچه زوجه طلب مهراش را بکند بر اساس توانایی مالی زوج دادگاه تعیین می کند که چه میزان از آن را باید بپردازد.

در ادامه به بررسی دو سوال مهم در ارتباط با دادخواست مربوط به مهریه می پردازیم. با ما همراه باشید.

زمان اقدام برای گرفتن مهریه

پیشتر در ابتدای این مقاله گفتیم که مهریه جز اصلی ترین حقوق مالی زن می باشد. که بعد از جاری شدن عقد نکاح به او تعلق می یابد. پس می توان این نکته را دریافت کرد که بعد از عقد نکاح زن می تواند هرگونه دخل و تصرفی که می خواهد را در این حق مالی ایجاد کند. بنابراین کسی نمی توانند در مورد نحوه استفاده از مهریه زن تعیین و تکلیف کنند.

زن می تواند در هر زمان که می  خواهد برای اخذ مهریه خود از همسرش اقدامات لازم را انجام دهد. حال در این مرحله با توجه به انواع دریاف مهریه می تواند آنرا دریافت نماید.

بهترین وکیل مهریه در تهران در چنین مواردی می تواند به زن کمک کند تا درخواست مطالبه مهریه را از طریق محاکم قانونی پیگیری کند. تهیه و تنظیم درخواست مطالبه مهریه توسط وکیل دارای مزایای بسیار زیادی است که به برخی از مهم ترین انان اشاره کردیم.

تاثیر فوت یا طلاق بر مهریه

باید بدانید که زن در صورت عدم وصول مهریه قبل از فوت همسرش بعد از این تاریخ می تواند از ترکه متوفی مطالبه و اجرای مهریه نماید. حتی در صورت فوت زن نیز ورثه وی می توانند به قائم مقامی از وی به طرفیت مرد اقامه دعوی و مطالبه حق مالی مورث خود برای مطالبه مهریه را انجام دهند. بعد از وقوع نزدیکی مالکیت زن نسبت به کل مهریه کامل و مستقر می گردد. پس هرگاه شوهر قبل از نزدیکی همسر خود را طلاق دهد زن مستحق نصف مهریه خواهد بود.

اگر در شرایطی خاص تصمیم به اقدام برای مطالبه مهریه را دارید بهتر است قبل از هرگونه اقدامی از مشاوره بهترین وکیل مهریه در تهران بهره مند گردید.

نکته: در این حال اگر زن قبل از طلاق و قبل از نزدیکی تمام مهر را مطابق قانون وصول کرده باشد مکلف است مازاد از نصف را به مرد بازگرداند. برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید

نفقه زوجه

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران

آیا وکلایی که به صورت تخصصی در امور مربوط به مهریه مشغول به قعالیت اند، این امر را به صورت رایگاه هم انجام می دهند؟ باید بگوییم خیر. آیا برای شما منطقی است که با صرف وقت تخصصی تان هیچ مبلغی را از طرف مقابلتان دریافت ننمایید؟

وکلا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تنها کمکی که بهترین وکیل مهریه در تهران در این مورد می تواند به موکلینش بکند، آن است که پرداخت حق الوکاله را به صورت مرحله ای قرار دهد. یا دریافتی خود را بعد از وصول مهریه به ورت درصد دریافت نماید. اگر در این باب سوالی در ذهن دارید با ما در ارتباط باشید.

admin

نظرات بسته شده است.

تماس باما