تماس با ما

اهمیت بررسی مدارک فروشنده در معاملات ملکی

بررسی مدارک فروشنده در معاملات ملکی

در قسمت های دیگری از سایتی که پیش روی شماست، به بررسی نکات حقوقی خرید ملک پرداختیم. همانطور که پیشتر گفتیم، یکی از نکات مهم حقوقی بررسی مدارک فروشنده در معاملات ملکی است. در این مقاله بر آنیم تا دلیل اهمیت این موضوع را بررسی کنیم. ضمن این مقاله می توانید به راه ارتباطی با بهترین وکیل در تهران متخصص در امور معاملات ملکی دست یابید.

مدارك فروشنده در معاملات ملکی

گفتیم که يكي از نكات حقوقي مهم، بررسي مدارك فروشنده در معاملات ملکی است. حتي اگر شخص دیگری به جای او بخواهد قرارداد را امضا کند. مانند: وكيل قانوني که از او وکالت دارد يا قيم او. تمامی این نکات و نکاتی که در ادامه یاد آور می شویم را وکیل ملکی شما مرحله به مرحله متذکر می شود. همچنین در قرارداد و معامله بررسی می کند.

در صورت بروز هرکدام از مشکلاتی که یادآور میشویم،می توانید از مشاوره با محمد حاجیلو بهره مند گردید. در صورت نیاز به مشاوره با شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری تماس حاصل نمایید: 28425688-021 و 09121275588

اهمیت بررسی مدارک فروشنده در معاملات ملکی
وکیل ملکی متخصص در تنظیم قراردادهای ملکی

ممنوع المعامله بودن طرف معامله

بهترین وکیل ملکی در تهران از موارد اهمیت بررسی مدارک فروشنده در معاملات ملکی به ممنوع المعامله بودن وی اشاره می کند. بايد توجه داشت كه فروشنده ممنوع‌المعامله نباشد؛ زيرا اگر فروشنده از قبل ممنوع المعامله باشد، معامله مورد نظر به لحاظ قانوني باطل محسوب مي‌شود. بنابراين احراز هويت مالك اصلي ملک یا زمین به عنوان فروشنده (با استفاده از مدارک) و تطابق مدارك با هويت او امری مهم و بسيار الزامي است.

شروط مربوط به ممنوع المعامله بودن

در بررسی مدارک فروشنده در معاملات ملکی می خواهیم به شروط ممنوع المعامله بودن وی اشاره کنیم. از همراهی شما سپاسگزاریم.

محجور بودن شخص است

محجور بودن از دید قانون مدنی به شرح زیر است:

  •  به سن شرعی نرسیده باشد.
  • غیر رشید و سفیه باشد. به این معنا که تصرف در مالش برای او عقلانی نباشد. به عبارت دیگر قوه درک و عقل نداشته باشد.
  • نداشتن سن قانوني (زير18 سال).

پس در بررسی مدارک فروشنده در معاملات ملکی اگر وی دارای شرایط بالا باشد، ممنوع المعامله است.

ورشکسته شدن شخص

در بررسی مدارک فروشنده در معاملات ملکی در نظر داشته باشید که اگر شخص ورشكسته باشد، امكان معامله با او وجود ندارد. زيرا قانون معامله با افراد ورشكسته را فاقد اعتبار میداند. نتیجه حاصل، گواه غيرقانوني بودن معامله مورد نظر می باشد. وکیل ملکی متخصص می تواند شما را راهنمایی کند. اگر شخصی ورشکسته شده باشد برای اصلاح امور به مشاوره با بهترین وکیل ورشکستگی در تهران نیاز دارد.

كهولت سن یا بيماري فرد

بهترین وکیل کیفری در تهران که تخصص در امور کیفری مربوط به پرونده های ملکی دارد در این بخش اذعان یم دارد که در اين قسمت برای بررسی مدارک فروشنده در معاملات ملکی که دال بر ممنوع المعامله نبودن وی است، تأكيد بر نداشتنِ اين شروط مي‌باشد.

ولي در واقع هر دو طرف معامله بايد داراي شرايط لازم براي معامله باشند. به عبارتی این شرایط باید برای هر دو صرف صادق باشد. نمی توان صرفا این موارد را برای یکی از طرفین معامله به تنهایی لازم دانست. برای اطمینان از این عناوین می توانید از وکیل ملکی متخصص کمک بگیرید.

admin

نظرات بسته شده است.

تماس باما