تماس با ما

فروش ملک مشاع و مشاوره با وکیل ملکی متخصص

وکیل ملکی وکیل پایه یک دادگستری فروش ملک مشاع

وکیل ملکی در پرونده هایی از قبیل: عقود مختلف مرتبط با ملک ، فروش ملک مشاع ، الزام تنظیم سند رسمی و… نقش مهمی را بر عهده دارد. در این بخش به بررسی فروش مال مشاع می پردازیم. به طور کلی ملک مشاع به ملکی گفته می شود که چند شریک در مالکیت آن مشترک هستند. در صورتی که شرکا با هم برای پایان شراکت توافق نداشته باشند، ناگزیر کسانی که چنین تصمیمی دارند باید به دادگاه حقوقی مراجعه کنند. در ادامه با استفاده از شماره تماس های مربوطه می توانید با بهترین وکیل در تهران ، متخصص در امور ملکی در ارتباط باشید.

فروش ملک مشاع

قانون سهم هر یک ازشرکا را در املاک مشاع مشخص کرده است. اما محدوده جغرافیایی متمایزی در این نوع املاک مشخص نشده است. همین موضوع می‌تواند تبعات حقوقی زیادی داشته باشد. هر یک از مالکان ملک مشاع درهر نقطه از ملک خود می‌تواند به نسبت سهم، ادعای مالکیت کند. در نتیجه هریک از شرکا می‌توانند به تنهایی درخواست فروش ملک مشاع را داشته باشند.

این ملک می‌تواند از طریق مزایده به فروش برسد. درمزایده کارشناس ارزش پایه‌ای برای ملک تعیین می‌کند. برنده مزایده کسی است که بالاترین پیشنهاد را بدهد.

دعاوی فروش ملک مشاع

موضوعاتی که در مورد فروش ملک مشاع باعث طرح دعوا میگردند، عبارت اند از:

انتقال ملک مشاع قبل از ثبت

طبق ماده 114 آیین نامه قانون ثبت  در بررسی موضوع فروش ملک مشاع هر گاه ملک، از طرف چند نفر درخواست ثبت شود و قبل از ثبت ملک به یک نفر منتقل شود، با تذکر به اسامی متقاضیانی که ملک به نام آنها آگهی شده و انتقال داده اند به نام منتقل الیه در یک جا ثبت می شود. بدین ترتیب سند مالکیت تمام ملک صادر می گردد.

انتقال ملک مشاع بعد از ثبت

طبق ماده 11 آیین نامه قانون ثبت در موضوع فروش ملک مشاع هر گاه ملک در نتیجه انتقالات به یک نفر منتقل شود، اسناد مالکیت قبلی باطل و سند مالکیت جدید صادر می شود. سپس مطابق ماده 583قانون مدنی : هریک از شرکا می تواند بدون رضایت شرکا دیگر سهم خود را جزئا یا کلا به شخص ثالثی منتقل نماید. همچنین مطابق ماده 104 آیین نامه قانون ثبت در موقع انتقال تمام یا قسمتی از ملک ثبت شده و یا واگذاری حقی نسبت به عین ملک، سند معامله در دفتر اسناد رسمی ثبت و خلاصه آن در دفتر املاک زیر ثبت ملک ثبت می شود.


وکیل پایه یک دادگستری وکیل ملکی در تهران - فروش ملک مشاع

بهترین وکیل ملکی در تهران با توجه به داشتن تجربه کافی در زمینه معالات مربوط به املاک و فروش ملک مشاع ، می تواند اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهد و به احقاق حقوق شما کمک کند.


برای استفاده از مشاوره تلفنی و یا رزرو مشاوره حضوری

با محمد حاجیلو، با شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری

تماس بگیرید: 09121275588 و 28425688-021


مدارک لازم برای طرح دعوا فروش ملک مشاع

  • تنظیم دادخواست دقیق توسط وکیل و ارائه آن به مراجع مربوطه
  • مدارک شناسایی
  • مدارک مالکیت ملک از جمله سند مالکیت
  • گواهی عدم امکان افراز ملک
  • سایر دلایل و مدارک

برای اطمینان از درستی لیست مدارک برای فروش ملک مشاع از وکیل ملکی خود کمک بگیرید.

نکات مهم در فروش ملک مشاع

فروش ملک مشاع نکات بسیاری دارد که برای آگاهی از آنها بهتر است از وکیل پایه یک دادگستری متخصص در امور ملکی ( وکیل ملکی ) کمک گرفت. در ذیل برخی از این نکات را یادآور می شویم:

  • مال غیر منقول صرف نظر از اینکه آپارتمان باشد یا زمین باشد و یا مغازه و هر نوع ملک، در صورت داشتن مالکین متعدد به دو دسته کلی، مشاع و مفروز تقسیم می شود.
  • ملک مشاع ملکی است که میزان سهم هر یک از مالکین در آن مشخص است. ولی محدوده سهم مشخص نشده است. در ا ین صورت هر یک از مالکین در تمام اجزای مال با هم سهم دارند.
  • وقتی که یک ملک مشاعی بین چند نفر مشترک است( فارغ از اینکه دلیل این مشاع بودن، ارث بردن باشد یا هر معامله ای ) در صورتی که امکان توافق بین همه شرکا برای فروش یا نحوه ی تصرف وجود نداشته باشد، هر یک از شرکا بدون در نظر گرفتن میزان سهم، حق مراجعه به دادگاه و تقدیم دادخواست دستور فروش را دارند.
  • نکته ی قابل توجه اینکه مطابق قانون افراز املاک مشاع تقاضای دستور فروش لزوماً بعد از تشخیص عدم افراز قابل رسیدگی است. مگر اینکه در بین ورثه فرد محجوری باشد. به عبارت دیگر شریک مشاعی متقاضی فروش، اول باید به اداره ی ثبت محل مراجعه کند. سپس ، بعد از تشخیص قابل افراز نبودن ملک و صدور حکم عدم افراز می تواند برای فروش درخواست بدهد.

مشاوره با وکیل متخصص در فروش ملک مشاع

کلیه دعاوی مربوط به اموال غیر منقول از جهات گوناگون دارای اهمیت می باشد و بنابراین دقت و حساسیت بیشتری را برای طرح دعوا می طلبد . در نتیجه لزوم مشاوره با وکیل ملکی در امور مربوط به فروش ملک مشاع امری بدیهیست. اگر پرونده جنبه کیفری به خود بگیرد و از حالت حقوقی خارج گردد، مشاوره با بهترین وکیل کیفری در تهران الزامی می گردد.

دفتر حقوقی محمد حاجیلو وکیل پایه یک دادگستری آماده ارائه خدمات در زمینه های مختلف ملکی می باشد. در صورت اینکه پرونده شما به دلیل عدم آگاهی و ایجاد درگیری، وارد فاز کیفری شود، پیشنهاد ما به شما، مشاوره تخصصی با بهترین وکیل کیفری در تهران است.
تماس بگیرید:09121275588 و 28425688-021

admin

نظرات بسته شده است.

تماس باما